تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۳۳۸۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکاوی علت کاهش فرصت مودیان در ارائه صورتحساب الکترونیک

‌می‌متالز - به نظر می‌رسد که دلیل کاهش فرصت ارائه صورتحساب الکترونیک به یک هفته به علت افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌های مالیات ارزش افزوده فصل زمستان ۱۴۰۲ است.

به گزارش می‌متالز، اخیرا سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که فرصت ارائه صورت حساب‌های الکترونیکی به یک هفته کاهش پیدا کرده است. این در حال بود که تا پیش از آن مودیان تا یک ماه برای این کار فرصت داشتند. این ابلاغیه ابهاماتی را در خصوص علت آن ایجاد کرد.

واکاوی علت کاهش فرصت مودیان در ارائه صورتحساب الکترونیک
به نظر می‌رسد که قرار است در رسیدگی به پرونده مالیاتی مودیان در سال ۱۴۰۲ اظهارنامه پیشنهادی صادر شود و همین موضوع عاملی شده تا سازمان امور مالیاتی فرصت ارائه اظهارنامه الکترونیک را به یک هفته کاهش دهد.

براین اساس مودیان باید صورتحساب‌های الکترونیک خود را در بازه کوتاه‌تری به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند تا سازمان امور مالیاتی بتواند پرونده مربوط به فصل زمستان سال ۱۴۰۲ رو سریعتر جمع‌بندی کرده و اظهارنامه پیشنهادی خود را برای مالیات‌های سال ۱۴۰۲ را تا فروردین‌ماه در کارپوشه مودیان قرار دهد.

مودیان نیز می‌توانند این اظهارنامه پیشنهادی را تایید و پرداخت کنند و یا در صورت عدم تایید آن، مدارک و اسناد خود را وارد کرده و اظهارنامه را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده