تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۳۳۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخصیص ارز مورد نیاز خودروسازان برای ایفای تعهدات سامانه یکپارچه

‌می‌متالز - یک مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌های صنایع خودروسازی برای ایفای تعهدات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.

به گزارش می‌متالز، وی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ارز مورد نیاز خودروسازان برای پاسخگویی تعهدات به مشتریان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تخصیص می‌یابد.

این منبع در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که شرکت بهمن موتور نیز از این قاعده مستثنی نیست افزود: تخصیص ارز برای انجام تعهدات اخلاقی نسبت به متقاضیان محصولات خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو همچنان صورت گرفته و خواهد گرفت.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به عدم ایفای تعهدات شرکت بهمن موتور در زمستان سال جاری، ۴ محصول از شرکت مدیران خودرو و ۳ محصول از شرکت کرمان موتور که اغلب آن‌ها دارای ویژگی‌های معادل و یا حتی برتر از خودرو‌های ثبت نامی شرکت بهمن موتور است، برای جایگزینی انتخاب مشتریان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو قرار داده شده است.

این مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به تجربیات تلخ سال‌های پیش از دولت سیزدهم در عدم امکان ثبت نام شفاف و عادلانه متقاضیان و عدم توانمندی خودروسازان در ایفای تعهدات به مشتریان، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌ عنوان محلی قابل اعتماد و اتکاء برای نوبت دهی متقاضیان خودرو‌های داخلی و وارداتی طراحی شد که با استقبال قابل توجه مردم همراه بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین مطابق دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت، به منظور شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی و تسهیل دسترسی به بازار، تمامی عرضه کنندگان خودرو موظف‌اند طرح‌های فروش و پیش فروش خود را در سامانه خود ارائه و در زمان انعقاد قرارداد فروش خودرو به مشتریان، اطلاعات مربوط به خودرو و خریدار را در سامانه یکپارچه ثبت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده