تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۲۵۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید مقام معظم رهبری از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی

‌می‌متالز - نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخلی در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد که رهبر معظم انقلاب از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، این نمایشگاه که با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید برپا شده بود، در حوزه‌های انرژی، صنعت نفت و پتروشیمی، صنایع خودروسازی، معدن، صنایع معدنی و فلزی و ... برگزار شد و شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌ها و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

بخش معدن، صنایع معدنی و فلزی و ماشین‌آلات سنگین از جمله بخش‌های این نمایشگاه بود که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشتند.

صنعت فولاد و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بخش دیگری از این نمایشگاه بود و شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از شرکت‎‌های تابعه صدرتامین حضوری فعال در این نمایشگاه داشت.

«مهدی کوهی» مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در جریان بازدید مقام معظم رهبری از غرفه این شرکت، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان با قدمتی بیش از ۵۰ سال در حوزه فولاد فعالیت دارد و مادر صنعت فولاد محسوب می‌شود.

وی به تولیدات این شرکت اشاره کرد و افزود: در گذشته صرفا محصولات طویل ساختمانی مانند تیرآهن، میلگرد، ناودانی و کلاف در ذوب آهن تولید می‌شد و در راستای فرمایشات حضرتعالی به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا رفتیم و توانستیم ۱۰۰ درصد نیاز ریل راه آهن جمهوری اسلامی را تولید کنیم که پیش از این، یکی از محصولات وارداتی بوده است.

کوهی در ادامه به تولید ریل مترو کلانشهر‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر پس از یک دهه تلاش ریل مترو تهران، مترو تبریز، مترو مشهد و دیگر شهر‌ها که پیش‌تر وارد می‌شد، در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و این شرکت توانسته است کشور را از واردات ریل بی‌نیاز و مانع خروج ارز از کشور شود و صرفه‌جویی ارزی بالایی را رقم زده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ضمن اشاره به ساخت و تولید تیرآهن‌های صنعتی، تاکید کرد: همانطور که پیش‌تر به استحضارتان رسیده است، ساختمان‌های ۵۰ طبقه در چین یا کشور‌های دیگر در مدت کوتاه ۶ ماه ساخته می‌شود. با بررسی‌هایی که توسط کارشناسان ذوب آهن صورت گرفت، توانستیم به این دانش دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: با به دست آوردن دانش و تکنولوژی، تولید تیرآهن‌های بال پهن تا سایز ۳۰ را در ذوب آهن شروع کردیم و طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مسوولان وزرات راه و شهرسازی و نظام مهندسی مقرر شد تا تیرآهن‌های بال پهن را در قالب ساختمان‌های ۱۵، ۲۵ و ۵۰ طبقه به صورت اختصاصی تولید کرده و به صورت پک شده در اختیار مسوولان امر قرار دهیم.

کوهی در پایان به ویژگی‌های این تیرآهن‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: تیرآهن‌های بال پهن ساخت‌و‌ساز را تسریع می‌کند و از ایمنی بالایی برخوردار است که هفت ریشتر زلزله را پوشش می‌دهد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده