تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۳۳۱۶۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نشست طلایی با استاندار کردستان

‌می‌متالز - نشست مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) و شرکت توسعه معادن طلای کردستان با استاندار استان کردستان پیرامون پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، روز دوشنبه مورخ ۰۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نشستی در محل دفتر استانداری کردستان، با حضور «امیرحسین نادری» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، «مقداد مجدی» مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان، «محمدرضا رضوانیان‌زاده» مشاور مدیرعامل و مدیر امور طرح‌ها و پروژه‌های صدر تامین، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار استان کردستان و «علی نوری» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، پیرامون مسائل مرتبط با پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز برگزار شد.

نشست طلایی با استاندار کردستان

نادری در ابتدای این جلسه گفت: شرکت توسعه معادن طلای کردستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) و وابسته به شستا است که از سال ۱۳۹۲ در استان کردستان با هدف طراحی، ساخت و بهره‌برداری از معادن طلا و فلزات گران‌بهای منطقه سقز، تاسیس شده است.

وی افزود: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۵ میلیون دلار با هدف تولید ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال از آذرماه سال ۱۴۰۱ به دنبال کلنگ‌زنی توسط آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که خوراک این کارخانه از معدن طلای قلقله با ذخیره قطعی و احتمالی ۳۰ میلیون تن کانسنگ تامین خواهد شد.

نادری تاکید کرد: این پروژه بزرگ‌ترین پروژه طلا در منطقه کردستان خواهد بود که با عنوان “پروژه پیشران اقتصاد استان کردستان” نامگذاری شده است و ۵۰۰ نفر اشتغال را برای مردم منطقه به ارمغان خواهد آورد.

مدیرعامل هلدنگ صدرتامین در این دیدار با تشریح وضعیت فعلی پروژه و با بیان اینکه بخش اصلی مهندسی کار به پایان رسیده و طی دو ماه آینده سفارش‌گذاری تجهیزات اصلی خط تولید کارخانه انجام خواهد شد، افزود: عملیات خاک‌برداری پروژه که حجم قابل توجهی از فرآیند احداث بوده، به پایان رسیده و در مدت زمان باقیمانده از زمان سفارش‌گذاری تا تحویل تجهیزات خط تولید کارخانه، سازه‌ها و بستر‌های لازم جهت نصب آنها، اجرایی خواهد شد.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، در پایان خواستار حمایت ویژه مسوولین ذیربط استان کردستان، علی‌الخصوص استاندار محترم این استان در زمینه‌های مرتبط با پروژه شامل رفع موانع و مشکلات پروژه در ارگان‌های دولتی جهت صدور مجوزات حین اجرا و همچنین همکاری در زمینه واگذاری محدوده‌های معدنی مستعد طلا در منطقه کردستان در راستای تضمین تامین خوراک کارخانه استحصال طلای سقز و نیز توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری در فاز توسعه این کارخانه شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز ضمن قدردانی از زحمات مجموعه تاصیکو و شرکت توسعه معادن طلای کردستان در راستای اجرای این پروژه ملی افزودند: پیرو جلساتی که با مدیران ارشد شستا پیرامون توسعه سرمایه‌گذاری در استان کردستان برگزار شده است، بر این باوریم که مشابه با حوزه کشاورزی که جزو قطب‌های مطرح کشور هستیم، بایستی با تغییر نگرش مدیران و بدنه کارشناسی ارگان‌های ذی‌ربط در استان کردستان نسبت به حوزه صنعت، در این حوزه نیز تحولات اساسی ایجاد کنیم.

وی با بیان برکات سفر‌های استانی ریاست محترم جمهور به استان کردستان و نگاه ویژه ایشان به پروژه‌های مشابه با پروژه احداث کارخانه استحصال طلای سقز، افزود: رزومه دولت سیزدهم در استان کردستان بسیار مطلوب بوده و با حمایت همه جانبه از این پروژه نیز، تلاش خواهیم کرد تمام بستر‌های لازم جهت بهره‌برداری در سال آینده را برای شرکت توسعه معادن طلای کردستان فراهم کنیم.

زارعی کوشا اظهار کرد: توجه ویژه به صنایع پایین‌دستی نیز از موضوعاتی است که بایستی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد چرا که موجب گسترش دامنه اشتغال در منطقه و ایجاد ارزش افزوده می‌گردد.

استاندار استان کردستان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط شرکت توسعه معادن طلای کردستان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی، خواستار اجرای موضوعات زیرساختی و کلان در سطح شهرستانی و نیز استانی از این طریق شد.

مقداد مجدی مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان در پایان این جلسه به تشریح موانع و مشکلات جاری پروژه در سطح شهرستان و استان پرداخت و با تشکر از همراهی و حمایت‌های آقای جعفر توان، فرماندار ویژه شهرستان سقز در مدت زمان آغاز پروژه تاکنون، از اعلام حمایت استاندار استان کردستان نیز قدردانی و ابراز امیدواری کرد با حمایت مسوولین ارشد استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و بهینه‌سازی هزینه‌ها، بتوانیم شاهد بهره‌برداری از این پروژه ملی در استان کردستان باشیم.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده