تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۱۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۳۳۱۲۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه شرکت توسعه معادن طلای کردستان برگزار شد

‌می‌متالز - جلسه ارزیابی عملکرد دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ شرکت توسعه معادن طلای کردستان از شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین روز یکشنبه یکم بهمن‌ماه با حضور معاونین و مدیران ارشد هلدینگ صدرتامین و توسعه معادن طلای کردستان در سالن جلسات هلدینگ برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، «مقداد مجدی» مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان در این جلسه، عملکرد ۹ ماهه این شرکت را در حوزه‌های کارخانه، معدن و زیرساخت‌های انرژی پروژه تشریح کرد و گفت: در حوزه احداث کارخانه استحصال طلای سقز با تلاش‌های بی‌وقفه تیم مدیریت پروژه شرکت، مرحله تایید مدارک مهندسی پایه توسط تکنولوگ خارجی به پایان رسید و با تغییراتی که در روش خرید تجهیزات اصلی خط تولید کارخانه در قرارداد فیمابین شرکت و پیمانکار (شرکت ایریتک) ایجاد و طی الحاقیه به ایشان ابلاغ شد، پیشرفت‌های چشمگیری در روند تامین تجهیزات کارخانه ایجاد شده و قطعاً آثار ملموس این تغییرات را در ماه جاری شاهد خواهیم بود. در حوزه ساخت نیز عملیات خاکبرداری محوطه فرآوری در حال اتمام است و پس از این مرحله، نسبت به احداث ساختمان‌های غیرصنعتی، اقدام خواهد شد.

وی ضمن تشریح چالش‌های ناشی از بروکراسی‌های اخذ مجوزات حین ساخت از سوی نهاد‌های دولتی در استان کردستان، از اخذ مجوز‌های نهایی زیرساخت‌های آب، گاز و مخابرات خبر داد و افزود: در ماه جاری نسبت به تعیین مشاور و طراح خطوط انتقال آب و گاز به سایت کارخانه اقدام و به دنبال آن، پیمانکار اجرای زیرساخت‌های مذکور، از ابتدای سال آتی، عملیات اجرایی را آغاز خواهند کرد.

مجدی در خصوص زیرساخت برق نیز گفت: در راستای تسریع در اجرای پروژه و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، در حوزه تامین برق مصرفی کارخانه طلای سقز، از ژنراتور‌های برق دوگانه‌سوز استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان بیان داشت: پروژه توسعه فعالیت‌های اکتشافی در محدوده معدن طلای قُلقُله، با انجام بیش از ۵۵۰۰ متر حفاری پودری و بالغ بر ۲۷۰۰ متر حفاری مغزه‌گیری در سال جاری به پایان رسید و ادامه حفاری مغزه‌گیری در این محدوده معدنی، با انجام بیش از ۳۰۰۰ متر حفاری دیگر، صورت خواهد گرفت.

مجدی ضمن تقدیر از تلاش‌های مستمر مدیریت امور معادن شرکت افزود: پس از آنالیز نمونه‌های مربوط به این میزان از حفاری‌ها، تحلیل مجدد داده‌های مربوط به مدل‌های بلوکی انجام و نسبت به بروزرسانی ذخایر احتمالی و قطعی معدن طلای قلقله اقدام خواهد شد، همچنین در حوزه استخراج معدن طبق تمهیداتی که در این بخش دیده شده است، قبل از پایان سال جاری، این حوزه از شرکت نیز در راستای تامین پایدار خوراک کارخانه استحصال طلای سقز، فعال خواهد شد.

در پایان جلسه، مدیران و حاضرین در جلسه ضمن تقدیر از زحمات مدیران شرکت توسعه معادن طلای کردستان، بر تسریع عملیات اجرایی پروژه و بهره‌برداری از خط تولید کارخانه استحصال طلای سقز در سال آتی تاکید نمودند.

شرکت توسعه معادن طلای کردستان در سال ۱۳۹۲ تاسیس و در حال حاضر با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان و با هدف بهره‌برداری از معادن طلای واقع در شهرستان سقز، استان کردستان مشغول به فعالیت است. ماموریت این شرکت اکتشاف، استخراج، فرآوری کانی‌های فلزی و غیرفلزی با تأکید بر صنعت فلزات گران‌بها  با رعایت قوانین زیست‌ محیطی، ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و ارتقاء حقوق ذی‌نفعان و سهامداران می‌باشد.

جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه شرکت توسعه معادن طلای کردستان برگزار شد

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده