تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۳۴۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
داوطلب مجلس خبرگان:

مطالبه‌گر اختصاص "درآمد مرز باشماق و معادن طلا" به کردستان خواهم بود + فیلم

‌می‌متالز - داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان‌ رهبری در کردستان در استودیو انتخاباتی دفتر خبرگزاری تسنیم به هدف از حضور در عرصه و تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری تسنیم، ماموستا فائق‌رستمی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که در صورت انتخاب و راهیابی به این دوره از مجلس خبرگان، مهم‌ترین برنامه خود را تشریح کرده و آیا به مشکلات استانی ورود می‌کنید؟ اظهار داشت: هر استانی مشکلات خاص خود را دارد و کردستان نیز مشکلات متعددی دارد، با استفاده از تجارب سال‌های گذشته نواقص و مسائل را بازگو و به اطلاع مسوولان می‌رسانم.

وی با بیان اینکه نخبگان، دانشمندان، تولیدکنندگان، اقشار مختلف مردم و اصحاب رسانه مخاطب ما و باید پاسخ‌گوی سؤالات آنان باشیم، گفت: وظیفه خبرگان رهبری تنها پرداختن به مسائل داخلی نیست بکله تمدن اسلامی را نیز دنبال خواهد کرد. باید تلاش کنیم که به دولت و نظام بگوییم که مردم کردستان تجزیه‌طلب نیستند، اما از لحاظ فرهنگی، زبان، لباس و بیان هویت‌طلب هستند.

داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان با اذعان به اینکه کردستانی‌ها مطالبات زیادی از ما داشته و باید تلاش کرده که بدون واهمه به گوش مسوولان برسانیم، افزود: این استان از منابع خدادای، نخبگان، معادن طلا و نقره، مرز ترانزیتی باشماق، اماکن گردشگری و همه ظرفیت‌ها برخوردار است، اما دلسوزی می‌خواهد.

وی تصریح کرد: اگر تنها چند درصد از این منابع را به استان تخصیص دهند و صرف مشکلات کنند، بسیاری از مشکلات کنونی مردم حل می‌شود کما اینکه به فرموده حضرت علی (ع) برهم و ظرفیت هر استان باید در همان استان هزینه و استفاده شود.

ماموستا رستمی عنوان کرد:اگرچه مردم از باندوباندبازی ناراحتند و از مساله، تبعیض، تعصب و آشناگری (فامیل‌بازی) رنج می‌برند، اما کشوردوست و خواهان ایران قوی هستند، باید این‌ها به گوش مسوولان رسانده شود. امروز کشاورزان در استانی همچون کردستان که مرکز تولید هستند، اگر به دغدغه‌هایشان پرسیدگی شود، به‌جای کوچ و مهاجرت به مناطق خود باز می‌گردند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان تأکید کرد: باید نگاه مسوولان به سمت مناطق محروم و دورافتاده و روستا‌ها متمرکز شود تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

به گزارش تسنیم؛ ماموستا فائق رستمی فرزند عبدالقادر فرزند شهید - از خانواده مذهبی در روستای برده رشه مریوان در سال ۱۳۲۷ متولد شد. از سن ده سالگی به علوم دینی بسیار علاقه داشت و به توصیه و وصیت پدر، خود را وقف راه خدا و رسول و شریعت مقدس اسلام کرد. در سال ۱۳۴۰ پا به عرصه تحصیل در حجره روستایی برده رشه نهاد و در خدمت عالم ربانی و با تقوی و متخلق به اخلاق رسول الله و با ادب و حیا مرحوم جناب ماموستا ملا محمد قرآن را ختم کرد.

این روحانی اهل سنت نزد ماموستا سعید‌سعدآباد (رهنمون) و ماموستا محمد افراز تحصیل کرده و چهل سال سابقه تدریس و از سال ۱۳۷۶ سابقه سخنرانی در مدرسه امام شافعی مستقر در مرکز بزرگ اسلامی مریوان پیرامون مسائل نکاح، طلاق و خانواده را در کارنامه خود دارد.

تألیف کتب توضیح المسائل بالآیات و الاحادیث و فضیلت مکه و مدینه منوره و مسائل حج، دارای تخصص در ادبیات عرب و منطق و کلام و اجازه اجتهاد از ماموستا علی خالدی و ماموستا محمد امین عالی از دیگر سوابق علمی ماموستا رستمی است.

ماموستا رستمی مسوولیت‌ها و سوابق اجرایی همچون امام جمعه موقت مریوان، رئیس مجمع بسیج شهرستان مریوان، عضو اصلی شورای حل اختلاف در زمینه حصرالوراثة در کارنامه خود داشته و اکنون نماینده کردستان در دور پنجم مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و امام جمعه فعلی سنندج است.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. تبلیغات انتخاباتی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه جاری آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی‌گیری ادامه خواهد داشت.

در ادامه گفت‌وگوی ویدئویی این کاندید انتخابات مجلس خبرگان در کردستان را با خبرگزاری تسنیم می‌بینید:

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده