تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۱۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۳۳۲۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
هم‌زمان با دهه مبارک فجر؛

پروژه تولید سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران افتتاح شد

‌می‌متالز - پروژه تولید سولفات پتاسیم گرمسار شرکت معدنی املاح ایران، روز دوشنبه مورخ ۱۶ بهمن‌ماه، هم‌زمان با دهه مبارک فجر، طی مراسمی با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، استاندار سمنان، اعضای هیات مدیره شستا و صدر تامین و جمعی از مسوولین استانی، با هدف اشتغال‌زایی در سطح منطقه، افزایش ضریب امنیت غذایی با تامین پایدار کود کشاورزی و خودکفایی کشور در تامین کود سولفات پتاسیم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو و شرکت معدنی املاح ایران، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این مراسم از خرید انحصاری کود سولفات پتاسیم تولیدی شرکت توسط دولت خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری تکنولوژیک و اتکا به ظرفیت ملی در راه‌اندازی خط تولید، از نقاط قوت بهره‌برداری از طرح تولید سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران است و دولت با خرید محصولات تولیدی این طرح، سولفات پتاسیم را در راستای تامین امنیت غذایی و خودکفایی، در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.

منصوری سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: کود سولفات پتاسیم از نیاز‌های ضروری ما در کشور است که تولید سالانه ۴۰ هزار تن کود در این شرکت امری ارزنده است.

وی ادامه داد: از لحاظ بیولوژیک و امنیت غذایی و در راستای خودکفایی، طرح‌هایی از این دست اهمیت زیادی برای ما دارد، با اجرای این طرح و پروژه‌هایی مشابه آن، در کشور در تولید سولفات پتاسیم به خودکفایی خواهیم رسید.

استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از پروژه طرح تولید سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر فراهم می‌شود.

تعداد بازدید : 5
روایت تصویری از افتتاح پروژه تولید سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده