تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۵۹
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۳۳۳۳۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد ۵۶ درصدی فروش ۹ ماه‌ی ۱۴۰۲ در مس شهید باهنر

‌می‌متالز - با وجود محدودیت‌های صادراتی ناشی از قوانین و آیین‌نامه‌های جدید؛ مس باهنر در ۹ ماهه سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در فروش ۵۶ درصد و در سود ناخالص ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو و مس باهنر، این مطلب را «مجید ضیائی» مدیرعامل شرکت در نشست بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین بیان کرد و افزود: مس باهنر با تولیدی بالغ بر ۲۴ هزار تن، در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری توانست ۹۴ درصد بودجه فروش خود را محقق سازد.

در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور معاونان و مدیران ارشد هلدینگ صدرتامین در تهران و مدیران صنایع مس باهنر در محل کارخانه برگزار شد؛ مدیرعامل شرکت، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، برنامه‌های پیش روی شرکت را تبیین کرد و افزود: مس باهنر توانست با دستیابی به مبلغ ۱۸.۲۷۵.۳۱۵ میلیون ریال سود ناخالص و ۱۷.۶۶۹.۳۳۷ میلیون ریال سود عملیاتی و ۱۲.۴۹۲.۴۰۲ میلیون ریال سود خالص به ترتیب ۴۶ و ۳۷ و ۲۵ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در زمینه کاهش صادرات، گفت: متاسفانه قوانین و آیین‌نامه‌های جدید، شرکت را دچار مشکلات و موانع عدیده در خصوص صادرات کرده است.

ضیائی خاطرنشان کرد: البته ما پیگیری‌های زیادی برای برطرف کردن این موانع انجام داده‌ایم و امیدواریم با هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط بتوانیم رونق دوباره را به بخش صادرات محصولات تولیدی شرکت بازگردانیم.

ضیائی تاکید کرد: از آنجا که مس باهنر طی چند سال گذشته توانسته عنوان صادرکننده نمونه استانی و کشوری را به خود اختصاص دهد، رفع موانع تولید و افزایش صادرات که خواست رهبری معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری است، می‌تواند باعث رونق بیش از پیش فعالیت‌ها در صنایع مس باهنر شود.

گفتنی است در این جلسه دکتر پرورش معاون امور شرکت‌های صدرتامین ضمن تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در مس باهنر از مدیریت، کارشناسان و کارگران این شرکت تشکر و برای آنان آرزوی موفقیت بیش از پیش نمود.

رشد ۵۶ درصدی فروش ۹ ماه‌ی ۱۴۰۲ در مس شهید باهنر

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده