تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۳۳۹۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بخش معدن پایین‌ترین بخش در جذب دانشجو

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: بخش معدن پایین‌ترین بخش در زمینه جذب دانشجو است

به گزارش می‌متالز، هم اکنون دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس به میزبانی هتل پارسیان استقلال تهران در حال برگزاری است.

این دوره از کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «اکتشاف ذخایر معدنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» و با محوریت روش‌های نوین اکتشاف است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این کنفرانس اظهار داشت: ایران ۱ درصد جمعیت جهان و ۷ درصد ذخایر معدنی دنیا را دارد. ۲۹ درصد معادن کشور مربوط به معادن فلزی است.

وی افزود: بحث گرمایش زمین بحث جدی برای گام نهادن به انرژی سبز و کاهش انتشار کربن است. معادن یکی از سرفصل‌ها برای این تغییرات است.

سعدمحمدی گفت: بخش معدن پایین‌ترین بخش در زمینه جذب دانشجو است.

در این کنفرانس همچنین رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قانون معادن با حضور حداکثری بخش خصوصی اصلاح شد و از کمیسیون صنایع و معادن برای هیأت مدیره ارسال شد. اگر نکاتی از سوی بخش خصوصی وجود دارد همچنان این قانون قابل اصلاح است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه ۸.۵ درصد برای بخش صنعت، ۱۳ درصد برای بخش معدن و ۲۳ درصد برای بخش تجارت رشد دیده شده است و این رشد تنها با حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر است. همکاری با بخش خصوصی قطعاً سودآوری برای دولت به همراه خواهد داشت.

عزت‌اله اکبری تالارپشتی گفت: نگاه ما این است که در قرارداد‌های بخش خصوصی و دولتی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پررنگ‌تر باشد، کار‌ها باید علمی و عملیاتی و با نگاه به تحولات جهانی اجرا شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده