تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۳۴۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت ایران مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای شروع جلسه الحاق به WTO

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم به محض شروع جلسه الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی، مذاکرات فنی را آغاز کنیم.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، در حاشیه سیزدهمین اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی در ابوظبی برگزار شد، گفت: ایران از هیچ تلاشی برای انطباق رژیم تجارت خود با قواعد و مقررات قابل قبول سازمان تجارت جهانی فروگذار نکرده است و این باعث شده ما به وضعیت مطلوب برای عضویت سازمان تجارت جهانی نزدیک‌تر شویم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم به‌محض شروع جلسه الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی، مذاکرات فنی را شروع کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه خاطرنشان کرد: چالش‌های کنونی که به‌دلیل شیوع کوید ۱۹ و تنش‌های ژئوپلتیک تشکیل شده است، اهمیت حفظ رویکرد منصفانه و متمرکز به تجارت را بویژه در چهارچوب تجارت چند جانبه پر رنگ‌تر می‌کند، بنابراین نقش آفرینی سازمان تجارت جهانی بسیار حائز اهمیت است.

علی‌آبادی همچنین گفت: امیدوارم فرآیند الحاق به سازمان تجارت جهانی، فرآیندی دقیق و روان بوده و موجبات راحتی و سعادت مردم را به ارمغان آورد.

فعالیت‌های سیزدهمین کنفرانس سازمان تجارت جهانی دیروز با حضور ۱۷۵ عصو در ابوظبی آغاز شد و تا ۲۹ فوریه (۱۰ اسفندماه) ادامه خواهد داشت.

وزرای بازرگانی و مسوولان بلندپایه‌ای از سراسر جهان در این کنفرانس حضور دارند و درباره قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های تجارت جهانی و بازسازی آینده آن رایزنی خواهند کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده