تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۳۴۰۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبرخوش مدیرعامل شستا برای فرزنددار شدن کارگران بزرگ‌ترین هلدینگ کشور/ حضور بیش‌ از ۱۰۰ زن در پست‌های مدیریت ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی

‌می‌متالز - همایش نقش انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه زنان و دومین آیین نکوداشت بانوان شاخص گروه شستا با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از بانوان شاغل در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در این آیین با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. با گذشت این زمان مشخص شد بانوان چه جایگاهی در اداره و نقش آفرینی در جامعه دارند. در این سال‌ها موفقیت‌ها و دستاورد‌های چشم‌گیر و خیره کننده‌ای اتفاق افتاده است که بخش قابل توجهی از آن حاصل تلاش و زحمات بانوان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با فراهم‌سازی بستر‌های لازم، نقش و جایگاه زنان را در اداره کشور احیا کرده است. نقش ما مدیران است که حضور بانوان را پررنگ‌تر کنیم و از استعداد و ظرفیت‌های آن‌ها در حل مشکلات جامعه بهره ببریم.

عارف نوروزی با اشاره به رشادت‌های بانوان در دوران دفاع مقدس افزود: بخش اعظم این توفیقات در دوران دفاع مقدس به شایستگی قابل‌مشاهده بود. زنان و مادرانی که فرزندان و همسران و خانواده خود را برای دفاع از دین فرستادند و نگذاشتند خلأ وجودی آن‌ها حس شود و این مسوولیت را بر ما بیشتر کرد تا توجه‌مان به این قشر بیشتر شود. این نقش و عظمت زنان در تاریخ ماندگار است.

وی با اشاره به لزوم تقویت جایگاه بانوان اظهار داشت: زنان کشور عزیزمان ایران باشخصیت بالنده و خردمندانه‌ای که داشتند در دوره‌های مختلف در مسابقات گوناگون علمی و المپیادی، در عرصه ورزش، در عرصه‌های مدیریتی و کارآفرینی نقش ایفا کرده‌اند. حتی در عرصه‌هایی بیش از مردان هم نقش فعال و قابل‌توجهی داشته‌اند.

مدیرعامل شستا با اشاره جایگاه بانوان در شستا تشریح کرد: ما در مجموعه شستا بیش از ۱۰۰ مدیر ارشد از بانوان داریم. همچنین ۴۱۵ خانم در پست مدیریتی و کارشناس مسوولی درحال‌خدمت هستند. بر اساس تکلیفی که از جناب وزیر داشتیم ابلاغ کردیم تمام بانوانی که در شستا، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه افراد نخبه و شاخصی هستند و می‌توانند بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند اعلام نمایند. برخی از بانوان معرفی شده در دستور کار انتصابات قرار گرفتند تا از قابلیت آن‌ها بیش از این استفاده کنیم.

نوروزی یک خبرخوش هم برای کلیه کارمندان و کارگران شرکت‌ها و هلدینگ‌های شستا داشت. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در این مراسم افزود: از نیمه شعبان امسال به کلیه کارگران هلدینگ‌های شستا و شرکت‌های تابعه که صاحب فرزند چهارم به بعد شوند، به تعداد فرزند جدید سکه تمام بهارآزادی اهدا خواهیم کرد، به این ترتیب که فرزند چهارم ۴ سکه، فرزند پنجم ۵ سکه و به همین منوال به منظور حمایت از سیاست جوانی جمعیت و تاکیدات رهبرمعظم انقلاب و سیاست‌های دولت سیزدهم، تقدیم خانواده‌های محترم شستا خواهد شد.

خبرخوش مدیرعامل شستا برای فرزنددار شدن کارگران بزرگ‌ترین هلدینگ کشور/ حضور بیش‌ از ۱۰۰ زن در پست‌های مدیریت ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز در این آیین با اشاره به جایگاه بانوان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی گفت: تأثیرگذاری بانوان در به ثمر نشستن نهضت انقلاب اسلامی در تاریخ ضبط و ثبت است. در مراحل مختلف کار، علم تلاش و ایستادگی و پایداری ایران اسلامی شاهد حضور بانوان و تأثیرگذاری آن‌ها هستیم و قطعاً در ادامه و در مقاطع حساس که دائماً کشور با آن روبرو است این تأثیرگذاری را خواهیم دید.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در موضوع انتخابات نیز تأکید فرمودند، خانم‌ها می‌توانند تأثیرگذار باشند. هم تأثیرگذاری در مشارکت و انتخاب‌شدن و هم انتخاب‌کردن. نقش‌آفرینی بانوان در امر انتخابات معطوف به کل خانواده است. امیدواریم این تلاشی که در مسیر سربلندی انقلاب اسلامی ایران آغازشده است، با حضور و نقش‌آفرینی بانوان، شاهد توسعه آن باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات مثبت در خصوص تقویت جایگاه بانوان در شستا اظهار داشت: بنابر گزارشی که ارائه شد، شاهد هستیم در این مجموعه برای بهره‌مندی از مهارت و تخصص بانوان اقدامات خوبی صورت پذیرفته که باعث خوشحالی و قابل تقدیر است. استفاده از بانوان به‌ عنوان مشاور در هلدینگ‌ها و عضویت در هیات‌مدیره‌ها از جمله اقدامات مهم و قابل‌تقدیر در شستا است.

خبرخوش مدیرعامل شستا برای فرزنددار شدن کارگران بزرگ‌ترین هلدینگ کشور/ حضور بیش‌ از ۱۰۰ زن در پست‌های مدیریت ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این آیین با اشاره به نقش مهم بانوان شاغل در جامعه گفت: بانوان شاغل دو رسالت مهم تأمین معاش و تحکیم خانواده را بر دوش دارند. قطعاً ما مردان بهتر درک کنیم که دایرمدار ثبات خانواده خانم‌ها هستند. ایجاد عشق، مودت، دوستی، همراهی مردان و تربیت فرزندان به دست بانوان انجام می‌شود. قطعاً می‌دانید اگر مردی موفق است حتماً پشتوانه فکری و ثبات کاری او را یک بانوی موفق رقم می‌زند.

وی در بیان جایگاه ویژه مادران شاغل افزود: اساساً نقش مادری نقش رهبری و هدایت جامعه است.
رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان فرمودند که در مباحث اجتماعی مشکل داریم. یکی از مباحث اجتماعی بالارفتن سن ازدواج جوانان است که زیبنده مملکت ما نیست. نقش رهبری و مادری زنان اینجا مشخص می‌شود. بانوان این مهم را باید راهبری کنند. اگر سن ازدواج بالا رود و نرخ طلاق افزایش پیدا می‌کند با تمام مشکلاتی که همه می‌دانیم اقتدار و عظمت کشور مورد هجمه قرار می‌گیرد. کشور ما نیازمند جمعیت جوان است. برای درنوردیدن قله‌های علم، برای اینکه قدرت نرم تولید شود به جمعیت جوان نیاز داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب راهبرد‌های انتخابات را مشخص نمودند، فرمودند انتخابات اقتدار آفرین و امنیت آور است. به‌عنوان کسی که تقریباً قبل و بعد انقلاب را تجربه کردم می‌گویم آن چیزی که رکن دموکراسی را، رکن جمهوریت نظام را تضمین می‌کند انتخابات است. رهبر انقلاب فرمودند اگر انتخابات نباشد یا دیکتاتوری حاکم می‌شود یا هرج‌ومرج.

وی افزود: انتخابات ضریب پشتیبانی ملت را از حاکمیت و از جغرافیای کشورمان افزایش می‌دهد. انتخابات چشم طمع بیگانگان را کور می‌کند. وظیفه داریم هم خودمان و هم دیگران را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم. شرکت در انتخابات شرکت در سرنوشت است، هم سرنوشت ملی و اجتماعی و سرنوشت فردی.

در ادامه این مراسم از ۱۵ بانوی شاخص در مجموعه شستا تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

خبرخوش مدیرعامل شستا برای فرزنددار شدن کارگران بزرگ‌ترین هلدینگ کشور/ حضور بیش‌ از ۱۰۰ زن در پست‌های مدیریت ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)

عناوین برگزیده