تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۴۲۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت رونق به بورس‌های دنیا

‌می‌متالز - بیشتر بورس‌های جهان در پایان معاملات امروز با رشد شاخص روبه‌رو شدند.

به گزارش می‌متالز، پایان معاملات بازار‌های سهام آسیا در روز جمعه و بورس‌های اروپا و آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد که احتمال وقوع رکود اقتصادی در جهان کم‌تر از آن است که قبلا انتظار می‌رفت. بر این اساس، بیشتر بورس‌های جهان در پایان معاملات با رشد شاخص روبه‌رو شدند.

روز خوب بورس توکیو

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات جمعه اول مارس (۱۱ اسفند) بورس توکیو، شاخص نیکی ۲۲۵ به میزان ۱.۹ درصد رشد کرد. شاخص تاپیکس هم ۱.۲۶ درصد افزایش یافت. شاخص نیکی در یک سال گذشته بیش از ۴۵ درصد رشد را ثبت کرده است.

همچنین، بازار سهام چین هم هفته را با رشد به پایان برد و شاخص شانگهای با ۰.۳۹ درصد افزایش روبه‌رو شد. همچنین شاخص CSI ۳۰۰ به میزان ۰.۶۲ درصد مثبت شد.

در همین حال، شاخص هنگ‌سنگ رشدی ۰.۴۷درصدی را ثبت کرد. دیگر شاخص‌های سهام بورس چین نیز مثبت بودند. بازار کره جنوبی روندی نزولی داشت و شاخص کاسپی ۰.۳۷ درصد کاهش یافت. در بورس بمبئی، شاخص سنسکس رشدی ۱.۷۲ درصدی را ثبت کرد و شاخص Nifty ۵۰ هم ۱.۶۲ درصد افزایش یافت. شاخص TAIEX بورس تایوان ۰.۱۶ درصد افت کرد، اما شاخص ASX ۲۰۰ استرالیا رشدی ۰.۶۱ درصدی داشت.

افزون بر این، بورس‌های پاکستان و ویتنام مثبت و بورس‌های نیوزیلند، مالزی، اندونزی، سنگاپور و تایلند منفی بودند. شاخص Asia Dow با ۰.۸۸ درصد رشد مواجه شد. همچنین بورس ترکیه و روسیه منفی و بورس امارات مثبت بود. بورس‌های عربی امروز تعطیل بودند.

بازار‌های اروپا مثبت شدند

این گزارش می‌افزاید: بازار‌های اروپایی در پایان معاملات پنجشنبه با رشد مواجه شدند و این روند در روز جمعه هم ادامه یافت. بر این اساس تا میانه معاملات امروز جمعه، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن با رشد ۰.۷۶ درصدی مواجه شد. دکس آلمان ۰.۴۲ درصد مثبت بود، اما سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه به میزان ۰.۱ درصد افت کرد. شاخص استوکس ۶۰۰ به رشدی ۰.۳۵ درصدی دست یافت. شاخص IBEX ۳۵بورس مادرید ۰.۶۳ درصد مثبت شد و شاخص FTSE MIB بورس ایتالیا نیز ۰.۸۶ درصد بالا رفت.

در عین حال، در بازار وال استریت، شاخص داوجونز با ۰.۱۲ درصد رشد روبه‌رو شد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم به میزان ۰.۵۲ درصد رشد کرد. همچنین شاخص نزدک رشدی ۰.۹ درصدی را به ثبت رساند. شاخص بی‌ثباتی VIX نیز رشد اندکی را تجربه کرد. شاخص ترکیبی بورس نیویورک هم ۰.۱۹ درصد بالا رفت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده