تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۳۴۵۴۲
سرویس خبر : انرژی

صرفه‌جویی ۸ میلیارد دلاری در مصرف سوخت با تولید انرژی برق‌آبی

‌می‌متالز - معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: انرژی تولید شده توسط نیروگاه‌های برق‌آبی در شرکت آب و نیرو، تا پایان بهمن ماه بالغ بر ۸ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

به گزارش می‌متالز، وحید ایزدی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی که با استفاده از انرژی ناشی از پتانسیل آب ذخیره شده در پشت سدها، انرژی پاک و تجدیدپذیر تولید می‌کنند، سهم ۱۵ درصدی از ظرفیت کل برق کشور را در اختیار دارند.

وی افزود: در این میان نیروگاه‌های برق‌آبی احداث شده توسط شرکت آب و نیرو از ابتدای بهره‌برداری تاکنون با تولید انرژی ۲۰۵ میلیون مگاوات ساعت، ضمن کمک به حفظ پایداری شبکه برق کشور، به دلیل عدم مصرف سوخت‌های فسیلی در تولید انرژی و همچنین عدم انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و جلوگیری از گرم شدن زمین، بالغ بر ۸ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی در چرخه اقتصادی کشور به همراه داشته است.

ایزدی یاد آور شد: با این میزان منابع ارزی امکان احداث نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ده هزار مگاوات در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و نیرو به عنوان بزرگترین شرکت کارفرمایی در حوزه احداث سد و نیروگاه برق‌آبی، ضمن دارا بودن سهم ۷۵ درصدی ایجاد ظرفیت برق‌آبی در کشور، با وجود محدودیت تأمین منابع مالی و شرایط تحریمی کشور از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت احداث و توسعه نیروگاه‌های برق‌آبی استفاده می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده