تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۳۴۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن با اشاره به امضای قرارداد وام ودیعه مسکن با ۳۹۲ هزار متقاضی، گفت: بانک‌ها به یک سوم تعهدات خود عمل کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، دوشنبه هفته گذشته دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۶۰ متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

از این تعداد یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۵ متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شد‌ه‌اند. از این تعداد نیز ۸۹۵ هزار و ۶۶۸ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با ۳۸۱ هزار و ۷۶۳ متقاضی (۲۹.۴ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

این در حالی است که مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۳۹۲ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

احمد خادمیان گفته است: تاکنون یک میلیون و ۴۸۲ هزار متقاضی در سراسر کشور برای تسهیلات ودیعه برای اجاره مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۳۱۵ هزار متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شدند.

وی ادامه داد: از تعداد افراد واجد شرایط شناخته‌شده تاکنون ۹۱۳ هزار و ۳۶۴ متقاضی حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۳۹۲ هزار و ۳۰۳ متقاضی انعقاد قرارداد کرده‌اند.

وی یادآور شد: بانک‌ها به یک سوم تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن عمل کرده‌اند که انتظار می‌رود تا در ماه‌های پیش رو این همکاری تقویت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده