تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۴
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۳۴۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعداد دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن ۳۹۲ هزار نفر رسید

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر پایش وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۹۱۳ هزار نفر متقاضی واجد شرایط و معرفی شده به بانک تنها ۳۹۲ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

به گزارش می‌متالز، همزمان با افزایش تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان در تهران و افزایش درخواست متقاضیان برای دریافت این تسهیلات و پیگیری‌های دولت برای پرداخت وام مسکن از سوی دولت، اما همچنان شاهد آن هستیم که همکاری بانک‌ها در این بخش کم رنگ بوده و بانک‌ها همچنان در پرداخت این وام مقاومت می‌کنند.

این در حالیست که در این ایام میزان جابه جایی مستاجران به ویژه در تهران کم رنگ‌تر شده، اما با توجه به افزایش وام مسکن در تهران بسیاری از متقاضیان ترجیح می‌دهند در این ایام جابه‌جا شوند تا بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر وام ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، سایر کلان شهر‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و شهر‌های کوچک ۷۰ میلیون تومان است.

گفتنی است امروز خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن در خصوص جدید‌ترین آمار‌های وام ودیعه مسکن گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۸۲ هزار متقاضی در سراسر کشور برای تسهیلات ودیعه برای اجاره مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد در سامانه tem.mrud.ir، بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه داد: از تعداد افراد واجد شرایط شناخته شده تاکنون ۹۱۳ هزار و ۳۶۴ متقاضی حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۳۹۲ هزار و ۳۰۳ متقاضی انعقاد قرارداد کرده‌اند.

خادمیان توضیح داد: بانک‌ها به یک سوم تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن عمل کردند که انتظار می‌رود تا در ماه‌های پیش رو این همکاری تقویت شود.

با توجه به آنکه طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما آمار‌ها تنها حاکی از همکاری ۸ بانک از ۲۶ بانک در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن بوده است که در این شرایط بازار مسکن نگران کننده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده