تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۳۴۵۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پرداخت بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی/ تسهیلات خودمالکی به ۱۰۲ هزار متقاضی رسید

‌می‌متالز - طبق جدیدترین آمار‌ها تعداد پروژه‌های خودمالکی که متقاضیان خود اقدام به ساخت می‌کنند به بیش از ۱۰۲ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن کنند، اما همچنان شاهد کوتاهی برخی از بانک‌ها در اجرای این قانون هستیم به طوری که طبق آخرین آمار‌ها از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ۲۹ بانک عامل تنها ۸ بانک اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌کنند و سایر بانک‌ها در این بخش همچنان به عدم پرداخت تسهیلات مقاومت می‌کنند.

در جدید‌ترین آماری که از سوی عباسی مدیرعامل بانک مسکن در خصوص تسهیلات خودمالکی منتشر شده است شاهد آن هستیم که از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون، قرارداد خودمالکی نهضت ملی مسکن برای ۱۰۲ هزار و ۵۳۸ واحد امضا شد.

به گفته وی مبلغ قرارداد‌های منعقد شده خود مالکی نهضت ملی مسکن، طبق تازه‌ترین آمارها، ۳۴ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان است.

او گفت: مبلغ پرداخت شده تسهیلات به سازندگان از محل تسهیلات خود مالکی، معادل ۲۸ هزار و ۷۶ میلیارد تومان است.

گفتنی است، تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحد‌های آغاز شده به مالکان و سازندگان پرداخت می‌شود.

طبق اعلام مهدیار اسماعیلی رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن تاکنون از طرح نهضت ملی مسکن، یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در زمین‌های دولتی به طور ۹۹ ساله و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی به طور خودمالکی احداث شده است.

طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال برای اقشار مختلف جامعه اجرا شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده