تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۳۴۶۱۱
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نفت خبر داد:

افزایش ۶۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با بهره‌برداری از فاز ۲ سپهر و جفیر

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: تولید نفت از میدان سپهر و جفیر شروع شده که حدود ۴۰ هزار بشکه در روز است و با بهره‌برداری از فاز ۲ این میدان، تولید نفت از آن به ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، محسن خجسته مهر روز دوشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به زمان بهره‌برداری میدان نفتی سپهر و جفیر، اظهار داشت: تولید نفت از میدان سپهر و جفیر شروع شده و حدود ۴۰ هزار بشکه در روز است، البته با توجه به این که از میادین بهره‌برداری رسمی نیز می‌شود، منتظر این خبر هستیم تا با حضور یکی از مقامات ارشد کشور این میدان به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از فاز ۲ این میدان، تولید نفت از این میدان به ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، درباره روند توسعه میدان آزادگان نیز گفت: مذاکرات طرح یکپارچه سازی میدان آزادگان نیز به پایان رسیده و در انتظار دریافت مجوز از مقامات برای انعقاد قرارداد هستیم.

وی در خصوص فشارافزایی پارس جنوبی، بیان کرد: مهم‌ترین کار ما در میدان گازی پارس جنوبی نگهداشت توان تولید است، در این خصوص نیز سه بحث، فشارافزایی، حفر چاه‌های infill و اسیدکاری را مدنظر قرار دادیم. همچنین قرارداد‌های ۳۵ حلقه چاه توسعه‌ای پارس جنوبی به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو در آینده منعقد خواهد شد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده