تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۳۴۹۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

اوراق قرضه فوق بلند مدت کمکی به بازار فولاد چین نکرد

‌می‌متالز - در جلسه اخیر کنگره ملی چین اعلام شد که این کشور هدف رشد تولید ناخالص داخلی سال ۲۰۲۴ خود را ۵ درصد در نظر گرفته است. تولید و فروش خودرو‌های با انرژی‌های نو در چین ۶۰ درصد بازار جهانی را در دست خواهد داشت و مصرف انرژی برای هر واحد از تولید ناخالص داخلی امسال تا ۲.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، برای رسیدن به این اهداف، چین اوراق قرضه ویژه دولتی به ارزش ۵۵۰ میلیارد دلار در سال جاری منتشر خواهد کرد. از طرفی قصد دارد برای چند سال آینده اوراق قرضه ویژه دولتی فوق بلند مدت نیز منتشر کند که بر اجرای استراتژی‌های اصلی کشور تمرکز خواهد داشت. ارزش این اوراق بلند مدت تا ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد بود.

علی رغم منتشر شدن چنین اخباری، بازار فولاد چین هیچ واکنش مثبتی نداشته و پس از تعطیلات سال نو چین هنوز عملکرد ضعیفی دارد. در واقع اولین واکشن بازار فولاد چین اصلا مثبت نبوده و قیمت قرارداد‌های میلگرد و ورق در بورس شانگ‌های روز گذشته ۰.۵۱ و ۰.۴۱ درصد افت داشت. مشکل اصلی بازار فولاد چین هنوز ضعف تقاضا و حاشیه سود پایین فولادسازان است. فعلا همه منتظر بازگشت تقاضای واقعی به بازار چین در فصل بهار هستند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده