تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۳۳۴۹۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر دفتر فنی تعمیرات و نگهداری فولاد خراسان:

کمبود انرژی بر روی صنایع فولادی تاثیر زیادی دارد

‌می‌متالز - مدیر دفتر فنی تعمیرات و نگهداری فولاد خراسان گفت: مبحث کمبود انرژی روی فعالیت ما تأثیر زیادی دارد که باید کنسرسیوم‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری روی منابع گازی تشکیل دهیم.

به گزارش می‌متالز، امین احمدیان اظهار کرد: جای تقدیر از شرکت فولاد مبارکه وجود دارد که در کنار تمام مسوولیت‌های اجتماعی که دارد نه تنها افتخار استان اصفهان بلکه کل کشور است و ما فولادی‌ها از این موضوع به خود می‌بالیم.

وی افزود: در قدیم تبادل اطلاعات خیلی کامل نبود شرکت‌هایی که از مبارکه کوچک‌تر هستند، مانند فولاد خراسان به دانش‌های کسب شده مبارکه برای همدلی و هم‌افزایی نیاز دارند که به لطف همایش‌ها و تبادل اطلاعات بتوانیم به هم‌افزایی و تعالی در واحد‌های فولادسازی برسیم.

مدیر دفتر فنی تعمیرات و نگهداری فولاد خراسان گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم چین در حوزه فولاد همچنین منابع گازی که در خاورمیانه وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود فولاد در آینده در آسیا باشد.

وی تصریح کرد: قوانین اتحادیه اروپا تا ۲۰۳۵ در خصوص فولاد سبز وضع شده که البته تاکنون به ایران مجوز ورود نداده‌اند، ما توانایی در این زمینه داریم، به سمت میدرکس‌ها و واحد‌های احیا مستقیم برویم آلاینده کمتری نسبت به کوره بلند‌ها خواهیم داشت.

احمدیان ادامه داد: مبحث کمبود انرژی روی فعالیت ما تأثیر زیادی دارد که باید کنسرسیوم‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری روی منابع گازی تشکیل دهیم.

وی بیان داشت: قوانین وضع شده ما را به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشیدی و بادی می‌بردد که خوشبختانه فولاد مبارکه هم در این زمینه پیشتاز بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده