تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۳۴۹۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرکت‌های معتمد مالیاتی دو رقمی شدند

‌می‌متالز - با صدور یک مجوز دیگر برای شرکت‌های معتمد از سوی سازمان امور مالیاتی، تعداد این شرکت‌ها به ۱۰ شرکت افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، مهدی موحدی‌بکنظر رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به موجب ماده (۲۶) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، سازمان امور مالیاتی کشور جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح مودیان در اجرای قانون مذکور از خدمات «شرکت‌های معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی» استفاده می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی می‌توانند با سه نوع مجوز در زمینه‌های صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با آن، آموزش مودیان مالیاتی و ارایه مشاوره‌های فنی مالیاتی و غیر‌مالیاتی در راستای توانمندسازی مودیان با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری نمایند.

موحدی‌بکنظر با بیان اینکه اخیرا یک شرکت دیگر مجوز نوع اول را از سازمان امور مالیاتی کشور دریافت کرده است، گفت: مودیان از این پس می‌توانند در زمینه‌هایی همچون نصب، راه اندازی، پیکربندی، ارایه پشتیبانی و تامین تجهیزات موردنیاز، صدور صورتحساب الکترونیکی و همچنین صدور، نگهداری، جمع آوری و ارسال اطلاعات این صورتحساب‌ها به سامانه مودیان از خدمات این شرکت معتمد نیز استفاده کنند.

گفتنی است پیش از این، هشت شرکت جهت فعالیت نوع اول و یک شرکت جهت فعالیت نوع دوم و سوم دارای مجوز بودند و با اضافه شدن این شرکت جدید، تعداد شرکت‌های معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی به ۱۰ عدد رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده