تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۵۱۰۵
سرویس خبر : انرژی

تاکید بر راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه رودشور تا پیک مصرف سال ۱۴۰۳

‌می‌متالز - واحد بخار نیروگاه رودشور که در کلاس F درحال احداث است، یکی از پروژه‌های مهم صنعت برق برای آمادگی پیک تابستان ۱۴۰۳ است؛ با توجه به نزدیکی با پایتخت، اهمیت دوچندانی برای پایداری شبکه برق در زمان اوج مصرف ۱۴۰۳ دارد.

به گزارش می‌متالز، نیروگاه سیکل ترکیبی رودشور در حال حاضر ۷۹۲ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد که با سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو تا فرا رسیدن دوره اوج بار مصرف سال ۱۴۰۳ ظرفیت تولید برق این نیروگاه به ۱۱۳۷ مگاوات می‌رسد.

اعضای هیات مدیره گروه مپنا، از نیروگاه سیکل ترکیبی رودشور بازدید کردند و پیشرفت‌های این پروژه را مورد ارزیابی قرار دادند. تلاش گروه مپنا به منظور سنکرون نیروگاه رودشور تا قبل از پیک مصرف سال ۱۴۰۳ به عنوان یک پروژه ملی ادامه دارد.

محمد اولیاء مدیرعامل گروه مپنا، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای چنین پروژه‌هایی که به تقویت زیرساخت‌های انرژی و رشد اقتصادی کشور کمک می‌کنند، گفت: همکاری بین بخش‌های مختلف گروه مپنا به عنوان نمونه‌ای بارز از هم‌‍افزایی در جهت تحقق اهداف توسعه پایدار کشور محسوب می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی رودشور با ظرفیت ۳۴۵ مگاوات و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته کلاس F، نقش مهمی در توسعه انرژی کشور دارد. این پروژه مشخصات برجسته‌ای نسبت به سایر پروژه‌های اجرا شده پیشین در بعد تجهیزات، مصالح مصرفی، احجام کار و فرایند‌های اجرایی داشته و به جهت نزدیکی به پایتخت از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

وزیر نیرو در بازدید دی‌ماه خود از نیروگاه رودشور استان مرکزی با بیان اینکه "نیروگاه رودشور یکی از نیروگاه‌های مهم کشور است که کار بزرگ و بی‌نظیری در بخش بخار آن در حال اجرا است"، گفته بود: واحد بخار نیروگاه رودشور در کلاس F احداث می‌شود و این نیروگاه جزو ۱۱ نیروگاه منحصر به فرد کشور در این کلاس قلمداد می‌شود.

محرابیان با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق برای اجرای به موقع واحد بخار این نیروگاه ادامه داد: باید با در نظر گرفتن تمام جزئیات و محاسبات دقیق مهندسی، عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات این نیروگاه به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم در تابستان ۱۴۰۳ واحد بخار نیروگاه رودشور را به شبکه برق سراسری متصل کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به کار ارزشمند و مهمی که در نیروگاه رودشور با هدف افزایش توان تولید برق تا ۱۱۳۷ مگاوات آغاز شده است، تصریح کرد: افزایش توان تولید برق این نیروگاه چه به لحاظ مکانی که در مجاورت دو استان صنعتی با نیاز مصرف برق بالا قرار دارد و چه به لحاظ زمانی که ما وارث ناترازی قابل توجه در تولید و مصرف برق هستیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده