تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۳۵۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در حاشیه سفر به استان خوزستان؛

تولید در خوزستان به نقطه امید رسیده که همان توسعه پایدار است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید در خوزستان به یک نقطه امید رسیده که همان توسعه پایدار است، گفت: امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره‌وری با کمک دانش‌بنیان‌ها، بتوانیم انرژی مستمر برای صنایع داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، همزمان با سفر رئیس‌جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به استان خوزستان، پیش از ظهر امروز «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت از روند اجرای واحد‌های تولیدی و صنعتی خوزستان بازدید به‌عمل آورد و اظهار کرد: تولید در خوزستان به یک نقطه امید رسیده که همان توسعه پایدار است.

وی با اعلام اینکه در سال آینده از شرکت‌هایی که صادرات را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده و در کیفیت، با دنیا رقابت می‌کنند را مورد حمایت قرار می‌دهیم، افزود: برای شرکت‌هایی که کمیت را نه تنها در بازار داخلی بلکه برای بازار منطقه در نظر بگیرند، شرایط تامین ارز را فراهم می‌کنیم.

وزیر صمت، دانش‌بنیان بودن را یکی از اولویت‌های وزارت صمت برای ارائه بسته‌های مشوقی خواند و خاطرنشان کرد: «توسعه صنعتی پایدار دانش محور» شعار وزارت صمت است و از تمامی واحد‌های تولیدی انتظار می‌رود این شاخص‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی و لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه، تاکید کرد: در ایران متاسفانه هم در بخش صنعت و هم غیر صنعتی مصرف انرژی بالاتر از حد استاندارد جهانی است، همچنان مشکلاتی در زمان پیک مصرف برق برای واحد‌های تولیدی در این زمینه بوجود می‌آید.

علی‌آبادی در ادمه بیان کرد: تامین گاز و برق برای واحد‌های صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در زمینه تامین برق سرمایه‌گذاری بزرگی انجام شده و امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره‌وری با کمک دانش‌بنیان‌ها، بتوانیم انرژی مستمر برای صنایع داشته باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: برای شرکت‌هایی که نسبت به سنوات قبل در بهره‌وری و مصرف انرژی بهتر عمل کرده‌اند، در اولویت حمایت وزارت صمت قرار دارند.

علی‌آبادی، همچنین در آئین افتتاح کارخانه پاک چوب شوش که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، تاکید کرد: کارخانه تولید ام‌دی‌اف پاک چوب شوش آمیزه‌ای از صنعت و کشاورزی است که اقدامی بزرگ در راستای رونق فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مرتبط با صنعت چوب در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه صنایع چوب آمیزه‌ای از صنعت و کشاورزی است، ادامه داد: توجه به حلقه‌های پایانی زنجیره تولید و زنجیره ارزش از مهمترین اولویت‌های بخش تولید است. صنعتگران می‌توانند با کمک گرفتن از فن‌آوری و دانش در مراحل مختلف زنجیره ارزش، افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های تولید را به ارمغان بیاورند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توسعه زنجیره ارزش افزوده در صنایع و واحد‌های تولیدی، تصریح کرد: باید با تقویت بخش خصوصی به سمت رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در سطح حرکت کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده