تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۳۵۲۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده ولی فقیه در استان زنجان

توسعه بخش معدن زنجان نیازمند توجه جدی است

‌می‌متالز - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: بخش معدن استان از ظرفیت‌های گسترده‌ای برخوردار است که توسعه آن به توجه جدی مسوولان و مدیران مربوط نیاز دارد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: استان زنجان از ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش معدن برخوردار است و با توجه به شعار سال باید برای فعالسازی این ظرفیت‌ها اقدام کرد.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان و تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این بخش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این دیدار، گفت: امسال در بخش معدن با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد وصول سه برابری حقوق دولتی معادن در سطح استان هستیم.

مجید گلشنی منفرد به احیای واحد‌های بزرگ و تاثیر گذار در استان اشاره کرد و گفت: با احیای ۱۵ واحد غیر فعال در استان زمینه اشتغال برای یک هزار و ۸۲۵ نفر فراهم شد.

گلشنی افزود: سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای احیای این واحد‌ها بالغ بر هفت هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: در بخش صادرات نیز با وجود کاهش میزان صادرات استان به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی با افزایش سبد محصولات و کشور‌های مقصد صادرات و اضافه شدن صادرکنندگان جدید به استان مواجه هستیم.

استان زنجان حدود ۳۰۰ معدن دارد که حدود نیمی از آن‌ها فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده