تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۳۵۲۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پروانه بهره‌برداری برای ۷۰ معدن در خراسان رضوی صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۷۰ پروانه بهره‌برداری برای معادن این استان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده که این میزان در مدت مشابه پارسال ۴۱ پروانه بوده است.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی روز یکشنبه در بیست‌وهفتمین جلسه شورای معادن استان با اشاره به آمار صدور پروانه اکتشاف معادن افزود: ۱۸۳ پروانه اکتشاف در سال ۱۴۰۲ صادر شده است، در حالیکه سال گذشته این ۸۵ پروانه صادر گردیده بود.

وی با اشاره به مصوبات نشست امروز شورای معادن استان خراسان رضوی بیان کرد: بررسی درخواست‌های خارج از ید بهره‌برداران معادن، بررسی چالش‌ها و ظرفیت‌های معدنی منطقه بردسکن، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص جز پنج بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه موضوع جبران خسارات ناشی از بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی استان بوده است.

رجبی ارائه گزارش اقدامات انجام شده اداره کل صمت در خصوص عملیات نقشه‌برداری پهبادی در معادن استان و تخمین میزان برداشت‌های صورت گرفته از معادن خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را بخشی دیگری از دستورکار‌های نشست امروز شورای معادن برشمرد.

۴۸ نوع ماده معدنی با ارزش فلزی و غیرفلزی در خراسان رضوی شناسایی شده است که برخی از آنها شهره جهانی دارند. طلا، مس، کرومیت، سنگ آهن، سیلیس، زغال سنگ و سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه جزو ارزشمندترین ذخایر معدنی این استان به شمار می‌روند.

معادن خراسان رضوی ۲.۹ درصد از کل مساحت استان را تشکیل می‌دهند که سنگ آهن خواف شاخص‌ترین، معدن استان و جزو ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن دنیا و بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است.

۹۸۰ پروانه بهره برداری از معادن معتبر در خراسان رضوی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده