تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۵۳۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارخانه زمزم سه ۹۰ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی دارد

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه به نام زمزم سه برای کشور ۹۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

به گزارش می‌متالز، امین ابراهیمی روز جمعه در آیین بهره‌برداری از کارخانه زمزم سه در محل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: همچنین این شرکت سالانه ۵۰۰ میلیون دلار صادرات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اکنون شرکت فولاد خوزستان به عنوان قطب دوم فولاد کشور است اظهار کرد: صنعت فولاد کشور به رشد ۴۰ برابری رسیده است.

ابراهیمی گفت: تاسیس نیروگاه‌های تجدید پذیر در شرکت‌های فولادی می‌تواند در رفع موانع اثر گذار باشد.

مدیر عامل فولاد خوزستان ادامه داد: صنعت فولاد در تامین ارز برای کشور بسیار اثر گذر است، اما این صنعت همواره با چالش‌هایی مثل محدودیت‌هایی در مصرف گاز و برق و یا تامین مواد اولیه روبرو است.

ابراهیمی با اشاره به این اینکه طرح مگا مدول آهن اسفنجی زمزم سه، طرح توسعه فولاد خوزستان است توضیح داد: این طرح با تکنولوژی کاملا ایرانی و بدون هیچ کارشناس خارجی تاسیس شده است.

وی گفت: این شرکت با همکاری ۱۱۵ شرکت دانش‌بنیان ۵۱ شرکت داخلی ساخته شده است و ۸۰۰ نفربه طور غیرمستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت ثابت مشغول به کار شدند.

در سفر روز جمعه رییس‌جمهور، کارخانه تولید آهن اسفنجی زمزم سه به عنوان بزرگ‌ترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تامین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشور وارد زنجیره تولید و به بهره‌برداری رسمی رسید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده