تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۳۵۵۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دنیامالی مطرح کرد؛

انتقاد از وضعیت نامناسب وام‌دهی به مردم توسط بانک‌ها

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگرچه با اصلاح قانون بانکی توسط مجلس یازدهم اختیارات خوبی به بانک مرکزی برای تغییر رویه داده شد، اما متاسفانه هنوز اقدام قابل‌توجهی در این حوزه انجام نداده‌اند.

به گزارش می‌متالز، احمد دنیامالی با ارزیابی عملکرد نظام بانکی در وام‌دهی و خروج از بنگاه‌داری، گفت: طبق قوانین، بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند و وظیفه اصلی آنها تامین منابع حوزه سرمایه‌گذاری است، اما بانک‌ها عمده سرمایه خود را به سمت دارایی برده‌اند در حالی که حداکثر داریی آنها باید زیر ۱۰ درصد سرمایه‌شان باشد با این وجود عمده بانک‌ها منابع خود را به دارایی تبدیل کرده‌اند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک‌ها باید منابع خود را به سرمایه مولد تبدیل و سرمایه در گردش صنعت و ایجاد اشتغال را تامین کنند، همچنین باید جلوی برداشت‌های غیرمجاز بانک‌ها را گرفت و البته کمک کرد از شرایط ورشکستگی بیرون بی‌آیند.

وی با بیان اینکه به کارگیری اهرم نظارت بانکی در مسیر افزایش سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید از وظایف مهم بانک مرکزی است، افزود: اگرچه با اصلاح قانون بانکی توسط مجلس یازدهم اختیارات خوبی به بانک مرکزی برای تغییر رویه داده شد، اما متاسفانه هنوز اقدام قابل‌توجهی در این حوزه انجام نداده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نامناسب وام‌دهی به مردم به ویژه وام‌های خرد توسط بانک‌ها، مطرح کرد: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی پرداخت تسهیلات ازدواج را تسریع کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده