تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۵۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاکری:

بانک مرکزی با بانک‌های قانون‌شکن برخورد کند/ کاهش تورم در گرو قانون‌پذیری بانک‌ها

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مرکزی باید با قدرت از قوانین در اختیار استفاده کند تا بانک‌ها دیگر سرکشی نکرده و خواسته‌های نظام، مردم و تولیدکنندگان را اجرا کنند.

به گزارش می‌متالز، اقبال شاکری با ارزیابی عملکرد نظام بانکی در وام‌دهی و خروج از بنگاه‌داری، گفت: اصلاح وضعیت بانک‌ها و سرو سامان دادن به بازار خودرو ۲ هدف مهم نمایندگان است که باید برای آنها فکر اساسی کرد چراکه بانک‌ها نقش مهمی در اصلاح وضعیت اقتصادی کشور دارند، اما به وظایف اصلی خود عمل نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کوتاهی بسیار مشهودی ازسوی بانک‌ها در اراده تسهیلات تکلیفی مانند ساخت مسکن، ازدواج و فرزندآوری دیده می‌شود، ضمن آنکه در ارائه تسهیلات خرد نیز سنگ‌اندازی‌های بسیاری توسط آنها صورت می‌گیرد و ما عینا شاهد عدم اجرای قانون در این حوزه هستیم.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید با قدرت از قوانین در اختیار استفاده کند تا بانک‌ها دیگر سرکشی نکرده و خواسته‌های نظام، مردم و تولیدکنندگان را اجرا کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: به هیچ عنوان پذیرفتی نیست که بانک‌های دولتی صرفا ۱۵ تا ۲۰ درصد برای ساخت مسکن وام یا تسهیلات دهند و حتی درصد همکاری بانک‌های خصوصی در این زمینه صفر باشد! به همین دلیل بانک مرکزی خواست عموم مردم و مجلس را پیگیری کند و با بانک‌های قانون‌شکن برخورد کند چراکه تا بانک‌ها تن به قانون ندهند شاهد افزایش تورم، خلق پول و ادامه شرایط نامناسب اقتصادی کنونی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده