تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۳۵۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد؛

دولت سیزدهم ۴۱۰۰ واحد صنعتی غیرفعال را به چرخه تولید بازگرداند

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با تلاش و پیگیری‌های دولت سیزدهم، از ۲ سال پیش تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی غیرفعال، به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز دوشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی قرچک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم، احیاء واحد‌های صنعتی غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی کوچک است چرا که با توجه به شرایط فعلی با۳۰ درصد از منابع مورد نیاز ایجاد واحد‌های جدید، می‌توان صنایع غیرفعال را مجدد فعال کرد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در سراسر کشور با پیگیری‌های صورت گرفته مجددا فعال شده و به چرخه تولید بازگشته که از این تعداد، یک هزار و ۴۴۰ واحد مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سال آینده در شهرک‌های صنعتی کشور، نوسازی و بازسازی واحد‌های تولیدی همزمان با احیاء آنان است چرا که با این اقدام یکی از مهمترین چالش‌های اساسی کشور در مصرف انرژی و افزایش آلایندگی برطرف شده و واحد‌های تولیدی می‌توانند با صرف انرژی و تولیدی آلایندگی کمتر، محصولات رقابت‌پذیری را تولید و امکان صادرات را فراهم کنند.

وی با اشاره به نیاز واحد‌های تولیدی به سرمایه ثابت و سرمایه در گردش یادآور شد: بخشی از این نیاز را می‌توان با ابزار‌های از جمله تشویق سرمایه گذاران به ورود به حوزه نوسازی، بازسازی و احیای واحد‌های غیرفعال تأمین کرد تا به این شیوه ضمن تأمین سرمایه مورد نیاز، آنان نیز منتفع شوند.

مقیمی همچنین گفت: ظرف چند هفته آینده یک واحد مهم صنعتی با اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر با این روش در کشور وارد چرخه تولید می‌شود تا با استفاده از این تجربه، سرمایه‌گذاران با روش‌های مختلف سرمایه گذاری از جمله خرید سهام یا روش BOT (بی او تی) به این حوزه ورود کنند.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده