تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۵۷۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کردستان در جایگاه نخست تولید طلای کشور

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کردستان در زمینه ذخیره طلا رتبه دوم کشور و در تولید شمش طلا رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار داشت: استان کردستان مزیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دارد که مهمترین آن بخش صنعت و معدن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این مجموعه ۳۰ تولید درصد ناخالص استان را دارد، اضافه کرد: این میزان ۳۷ درصد اشتغال استان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به وجود هزار و ۵۶ واحد صنعتی در استان، گفت: استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاران بتوان طرح‌های صنعتی را به سرانجام رساند.

خلیقی با بیان اینکه ۶۵ درصد واحد صنعتی در استان فعال است، گفت: ۱۳ درصد راکد و ۲۲ درصد نیز نیمه فعال است.

وی یادآور شد: تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و اجرای یازده طرح پیشران را در استان داریم که پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم ۳ طرح آن به سرانجام برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۷ واحد صنعتی طی دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشت که ۳۷ واحد آن در سال رقم خورده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به ظرفیت‌ها استان گفت: کردستان در زمینه ذخیره طلا رتبه دوم کشور و در تولید شمش طلا رتبه اول کشور را دارد به طوری که ۵۲ درصد طلای کشور در شهرستان قروه تولید می‌شود.

وی یادآور شد: تولید ۲۵ درصد لاستیک کشور در دهگلان، تولید لامپ با ۷۵ میلیون عدد و تولید لوازم‌خانگی با یک میلیون دستگاه، تولید پنج میلیارد نخ سیگار در سقز، تولید یک میلیون تن سیمان، تولید پنج هزار تراکتور از اقدامات و ظرفیت‌های کردستان است

خلیقی یکی از مشکلات استان را زمین صنعتی دانست و گفت: سرانه زمین صنعتی در استان به صورت میانگین ۱۱ متر مربع بوده درحالیکه این میزان در کشور ۱۸ میلیون متر مکعب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده