تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۳۵۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

روند حرکتی شاخص‌های بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به صعود خوب شاخص کل در دو هفته گذشته، نیاز به اصلاح موقت و اصطلاحا دست به دست شدن سهام بود که انجام شد.

به گزارش می‌متالز، علی ملک‌لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۶۷ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۰.۸ درصدی، به عدد دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید تا هفته‌ای تقریبا در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به صعود خوب شاخص کل در دو هفته گذشته، نیاز به اصلاح موقت و اصطلاحا دست به دست شدن سهام بود که این امر در هفته گذشته انجام شد. احتمالا با توجه به درپیش بودن تعطیلات در هفته جاری، این روند ادامه پیدا کند و شاهد تغییر خاصی در بورس نباشیم.

روند حرکتی شاخص‌های بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس

اینتحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم‌وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما کمتر از شاخص کل افزایش یافت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۳۹ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود یک درصدی، در پایان هفته در تراز ۷۳۱ هزار واحد متوقف شد.

او می‌گوید: برای این شاخص نیز به مانند شاخص کل و با توجه به درپیش بودن تعطیلات نوروز، روند خاصی را انتظار نداریم. 

روند حرکتی شاخص‌های بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده