تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۳۳۶۳۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
با تکیه بر توان داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان؛

دستگاه نمونه‌بردار هوشمند و خودکار مواد اولیه در فولاد خوزستان به‌کارگیری شد

‌می‌متالز - کامران طاهر مدیر تحقیقات و تکنولوژی اظهار داشت: راهبرد معاونت فناوری و مدیریت تحقیقات و تکنولوژی، توسعه در این حوزه است. در همین راستا و با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، طراحی، تامین، نصب و راه‌اندازی دستگاه نمونه بردار هوشمند مواد اولیه (سنگ‌ آهن، گندله و آهن اسفنجی) به‌صورت خودکار از کامیون، با پشت سر گذاشتن موفق تست‌های اولیه در روز‌های پایانی اسفندماه ۱۴۰۲ به‌کارگیری شد.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: این دستگاه وظیفه‌ی نمونه‌برداری استاندارد از محتویات کامیون‌های ورودی مواد اولیه (سنگ‌ آهن، گندله و آهن اسفنجی) جهت ارسال به آزمایشگاه را به صورت هوشمند و خودکار بر عهده دارد. این نمونه‌برداری از اعماق بار برداشته شده و امکان پنهان نمودن مواد نامرغوب را در لایه‌های زیرین بار ناممکن می‌سازد. مواد اولیه پس از بررسی در آزمایشگاه و کسب مجوز ورود بر اساس استاندارد‌های تعیین شده، اجازه ورود به شرکت را دریافت می‌کنند. با در مدار قرار گرفتن این تجهیز، کیفیت مواد اولیه ارتقاء یافته و راندمان تولید افزایش خواهد یافت، بعلاوه این تجهیز با ارتقاء شاخص ایمنی، مخاطرات نفرات برای انجام نمونه‌برداری را به کمترین مقدار ممکن رسانده است.

طاهر تصریح نمود: این دستگاه تاثیر بسزایی بر عملکرد کنترل کیفیت مواد ورودی داشته و با وجود این دستگاه امکان پنهان نمودن مواد نامرغوب و یا تقلبی در اعماق بار کامیون از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه یادشده، مخصوص شرکت فولاد خوزستان طراحی و ساخته شده است. گرچه نمونه‌های به‌ظاهر مشابه دیگری نیز در فولاد مبارکه و بعضی شرکت‌های دیگر ساخته شده است، اما این دستگاه برای اقلیم گرم و مرطوب طراحی شده و اجزای آن با سایر دستگاه‌های داخل کشور متفاوت است، بنابراین ویژگی دستگاه منحصر به فرد می‌باشد. 

طاهر در پایان از عملکرد و هم افزایی مدیران اجرایی پروژه و همچنین ارکان مدیریت اثربخش کنترل کیفیت بعنوان بهره‌بردار تشکر و قدردانی نمود.

دستگاه نمونه بردار هوشمند و خودکار مواد اولیه در فولاد خوزستان به‌کارگیری شد

دستگاه نمونه بردار هوشمند و خودکار مواد اولیه در فولاد خوزستان به‌کارگیری شد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد