تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۳۶۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقیمی در نشست هم‌اندیشی جهت تحقق شعار سال:

دنبال تقویت مدل‌های مشارکتی برای حضور فعالانه مردم در بخش تولید هستیم

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت با بیان اینکه فضا برای مشارکت فعالانه بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در حوزه تولید باید فراهم شود، گفت: باید مردم را به حوزه‌های تصمیم‌سازی بیاوریم و مدل‌های مشارکتی را به حضور فعالانه مردم در بخش تولید تقویت نماییم.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در نشست هم‌اندیشی جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ که با حضور معاونان و مدیران سازمان برگزار شد، افزود: شعار سال درک درستی از واقعیت‌های کشور می‌باشد و مبتنی بر دو قسمت؛ جهش تولید و مشارکت مردم است. در این حوزه نیاز به تدبر و تفکر بیشتر برای ارائه روش‌های عملیاتی و مدرن است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید مانع‌زدایی صورت گیرد، اضافه کرد: باید شرایط و بستر مناسب را فراهم آوریم تا اتفاقات خوبی در حوزه تحقق شعار سال بیفتد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در حوزه سیاست گذاری در قالب دستورالعمل‌ها و مقررات باید با مشارکت مردم و نمایندگان آنها از جمله اتاق‌های اصناف، خانه صمت، اتاق‌های بازرگانی و تعاون، انجمن‌ها و تشکل‌ها کار را جلو ببریم.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های سال گذشته سازمان، راه‌اندازی شورا‌های مشورتی در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع کوچک، فنی و. را دعوت به مشارکت مردم جهت جهش تولید دانست و تصریح کرد: فضا برای ورود و مشارکت فعالانه بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها باید فراهم شود و مردم را به حوزه‌های تصمیم‌سازی بیاوریم، باید مدل‌های مشارکتی را به شدت در سازمان تقویت کنیم.

مقیمی، با اشاره به فراخوان ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خاطرنشان کرد: با این کار مدل مشارکت در زیرساخت‌های صنعتی دنبال شد که باید امسال کامل‌تر و بهتر روی این موضوع کار شود. در این زمینه باید نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای کسب نظر از آنها داشته باشیم تا زمینه‌های تحقق جهش تولید را فراهم آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مردم باید به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، برق، آب، hse، شهرک‌های غیردولتی و تمام موارد مرتبط با سازمان متبوع ما مشارکت داشته باشند که این مدل مشارکت باید تعریف و عملیاتی گردد تا شاهد تحقق جهش تولید باشیم.

در این جلسه همچنین هر یک از معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بیان مهم‌ترین نقطه نظرات خود در خصوص تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" پرداختند.

واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی، انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف با کشور‌های خارجی، استفاده از زیرساخت‌های موجود، ارائه مشوق‌های ویژه به واحد‌های صادرات محور، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، فعال‌سازی کنسرسیوم‌های صادراتی از جمله مهم‌ترین پیشنهادات در این جلسه بوده است.

در این نشست همچنین بر فعال سازی ظرفیت‌های شهرک‌های غیر دولتی و مناطق کمتر برخوردار، نوسازی و بازسازی صنایع، رفع نیاز‌های فناورانه، شبکه سازی و حمایت از خوشه‌های صنعتی، توجه به تامین برق با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از ظرفیت صندوق‌های مختلف برای حمایت از جهش تولید، تولید بدون کارخانه، رفع مسائل مختلف صنعتگران در حوزه بیمه مالیات و همچنین روش‌های نوین تامین مالی تاکید شد.

ایجاد بازار‌های جدید و ورود به بازار‌های هدف جهانی، تامین مالی از طریق جذب سرمایه‌های سرگردان مردمی، حمایت از مشارکت مردم در بخش تولید، آسیب شناسی واحد‌های صنعتی برای تامین مواد اولیه، حمایت بیش از پیش از بخش خصوصی، استفاده از روش‌های نوین و روز دنیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بوده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده