تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۳۶۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت عنوان کرد؛

صادرات ۳.۵ میلیارد دلار کالا توسط بیش از یک‌هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: طی سال ۱۴۲ حدود ۱۰۰۰ واحد صنعتی صادراتی با ارزش صادرات به میزان ۳.۵ میلیارد دلار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این مطلب، افزود: از حضور ۳۸۵۰ واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و ۵۵۱ واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی طی سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم.

وی، توانمندسازی شاغلان واحد‌های صنعتی را از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۲ دانست و ادامه داد: ۴۲۹۶ دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای ۷۶۴۳۱ شاغلین واحد‌های صنعتی در زمینه‌های مدیریتی، کارآفرینی، کارشناسی، مهارتی و ... برگزار شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه شناسایی، حمایت و تجاری سازی ایده‌های نوآورانه کسب و کار‌ها طی سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، گفت: ۸۵ رویداد استارتاپی در سراسر کشور برگزار و ۲۵۱ ایده برتر در این رویداد‌ها برگزیده شد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین تقویت ایده‌های نو و خلاق در زمینه توسعه SME‌ها و شهرک‌های صنعتی و تجاری‌سازی ۱۹۲ ایده استارتاپی از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۲ بوده است.

مقیمی، به برخی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در حوزه صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: تجاری سازی ۲۱۹ ایده استارتاپی، توسعه و ایجاد ۵۵ کنسرسیوم صادراتی و توانمندسازی و مهارت آفرینی ۷۰۹۹۶ نفر از شاغلین واحد‌های صنعتی طی سال ۱۴۰۳ در این حوزه دنبال خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده