تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۳۷۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ذاکر:

معیشت مردم نباید به نرخ تورم و دلار گره بخورد

‌می‌متالز - نماینده مردم ارومیه در مجلس، با بیان اینکه معیشت مردم نباید به نرخ تورم و دلار گره بخورد گفت: رکود اقتصادی از موارد خطرناکی است که باعث شده معاملات اصناف متوقف شود و بار سنگین مالیات و عوارض که روز به روز افزایش می‌یابد نیز به این معضل دامن می‌زند.

به گزارش می‌متالز، سید‌سلمان ذاکر، در انتقاد به گره خوردن معیشت مردم به تورم و نرخ دلار، گفت: غلبه تورم بر شرایط زندگی اقشار کم درآمد و فاقد درآمد مشکلات جدی را ایجاد کرده است تاجاییکه دهک‌های ۷ به پایین در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند که نیازمند ورود جدی مسئولان مربوطه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: میزان افزایش حقوق کارمندان نیز پاسخگوی نیاز آنها نیست بنابراین دولت باید رفع تورم را جدی بگیرد و تحقق این مهم را در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: رکود اقتصادی از دیگر موارد خطرناکی است که باعث شده امروز معاملات اصناف متوقف شود و بار سنگین مالیات و عوارض روز به روز افزایش می‌یابد نیز به این معضل دامن می‌زند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این وضعیت می‌طلبد که دولت و مجلس یک جا برای بهبود معیشت مردم سنگ تمام بگذارند و برای تحقق این مهم در مرحله نخست می‌توان اقلام یازدهم گانه اساسی که برای سفره مردم پیش‌بینی شده است فارغ از نگاه دولت به بار مالی که به همراه خواهد داشت با قیمت پایین‌تر در اختیار مردم گذاشت، همچنین یارانه‌ها باید با نرخ تورم همسان‌سازی شود.

وی افزود: معیشت مردم نباید به نرخ تورم و تحریم‌ها گره بخورد چرا که کاهش تورم و دور زدن تحریم‌ها امری زمان‌بر بوده که نیازمند سیاست‌های راهبردی است از سوی دیگر شرایط اقتصادی نباید متاثر از نرخ دلار باشد.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید تمام ارکان حاکمیت باید در جهت تامین رضایت عمومی گامی اساسی بردارند و در این مسیر از ظرفیت تولیدات داخلی و درآمد حاصل از فروش نفت، گاز، محصولات پتروشیمی و فولاد استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده