تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۳۷۱۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کوچکی‌نژاد:

وزارت اقتصاد برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت بازار ارز ندارد

‌می‌متالز - نماینده مردم رشت در مجلس گفت: تکانه‌هایی که در بازار ارز و سکه رخ داده، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آثار آن بر قیمت‌ها در خرداد ماه به وضوح مشخص خواهد شد و تورم را به شدت افزایش می‌دهد و وزارت اقتصاد نیز برنامه‌ای برای این وضعیت ندارد.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی‌نژاد درباره وضعیت بازار ارز و سکه، گفت: مردم انتظار داشتند با شروع سال جدید وزارت اقتصاد با جدیت بیشتری به وضعیت بازار ارز و سکه رسیدگی و با بررسی‌های کارشناسی و اقدامات به موقع از نابسامانی بازار جلوگیری کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال به نام جهش تولید با مشاکت مردم نامگذاری شده است، ادامه داد: تکانه‌هایی که در بازار ارز و سکه رخ داده، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آثار آن بر قیمت‌ها در خرداد ماه به وضوح مشخص خواهد شد و تورم را به شدت افزایش می‌دهد و وزارت اقتصاد نیز برنامه‌ای برای این وضعیت ندارد.

منابع مالی در اختیار مردم به سمت تولید نرود، به سوی سوداگری هدایت می‌شود

وی با بیان اینکه مقرر بود که منابع حاصل از مولدسازی برای حوزه‌های عمرانی صرف شود نه هزینه‌های جاری، اضافه کرد: دولت اعتبارات موردنیاز تولید را تامین نمی‌کند و حتی اعتباراتی که در تبصره ۱۸ قانون بودجه در نظر گرفته شده بود به دلیل افزایش نرخ ارز کارکرد خود را از دست داده است، این شرایط نشاندهنده ضرورت حضور بخش خصوصی در اقتصاد و صنعت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید کارخانجات ورشکسته خود را با نرخ صفر درصد به مردم واگذار کند به طور مثال اگر ارزش کارخانه‌ای ۲ میلیارد تومان است، این کارخانه را به سرمایه‌گذار واگذار کند و زمانی‌که کارخانه به سوددهی رسید، قیمت آن را از سرمایه‌گذار دریافت کند، این روش موجب ایجاد انگیزه برای ورود سرمایه‌های بسیار به تولید می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت نباید به بانک‌ها برای حمایت از شبه دولتی‌ها که زیان‌ده نیز هستند، فشار بیاورد، افزود: هنر دولت این است که شرایطی فراهم کند که اعتبارات بخش خصوصی و مردم وارد صنعت و تولید شود با تحقق این مهم علاوه بر ارتقای بهره‌وری، اشتغال نیز ایجاد می‌شود در صورتی که منابع مالی که در اختیار مردم است، به سمت تولید هدایت نشود، این منابع به سوی دلالی و سوداگری در بازار سکه، مسکن و خودرو می‌رود و فرصت به تهدید تبدیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده