تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۳۷۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه:

بخش جداول بودجه با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در جلسه عصر امروز خود بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار داد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه، در تشرح جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون امروز بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بخش جداول موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمد‌ها منابع و پیوست شماره ۱ و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ شده است.

زنگنه ادامه داد: در این بخش - بخش جداول - موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و نماینده دولت هم آنها را دولت را قبول داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع اگر دولت بخواهد، با توجه به اینکه بخش اول بودجه به قانون تبدیل شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده و ابلاغ شده است، تغییری در بخش اول بودجه داشته باشد باید لایحه‌ای را در این بخش به مجلس ارائه دهد و این لایحه باید با عنوان اصلاح بخش اول لایحه بودجه مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

زنگنه با بیان اینکه دولت در برخی از مصوبات بخش اول عملاً اعمال نظر کرده و آنها را تغییر داده است، بیان کرد: به عنوان مثال دولت در حوزه مالیات‌ها، بخشی از مالیات‌ها را به اوراق تبدیل کرده است. همچنین در این لایحه متاسفانه میزان اوراق از میزان سقف مصوب بخش اول بیشتر است همچنین اعضای کمیسیون ایراداتی را درباره افزایش بیش از حد مالیات‌ها در منابع استان‌ها مطرح کردند که مقرر شد همگی این موارد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده