تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۳۷۷۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت تعادل به بورس‌های حوزه خلیج فارس

‌می‌متالز - بورس‌های عربی منطقه هفته کم‌نوسان و عمدتا مثبتی را سپری کردند که دلیل عمده آن، ایام عید سعید فطر و کاهش روز‌های معاملات در هفته بود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آمار‌های منتشر شده، در حالی که در هفته گذشته دو بورس «عربستان و ابوظبی» کلا تعطیل بودند، اما در سویی دیگر، شاخص بورس لبنان با افت ۴/۳ درصدی، بدترین عملکرد را داشت.

در همین حال، شاخص دو بورس اردن (۲/۰) و مصر (۰.۰۱) هم اندکی کاهشی شدند و در سوی دیگر بورس عراق با دو درصد رشد، بهترین عملکرد را داشت.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، در هفته گذشته شاخص بورس قطر هم کمی بیش از یک درصد، شاخص ۵ بورس «بحرین، کویت، عمان، دوبی و فلسطین» هم کمتر از یک درصد بالا رفتند.

تحولات سایر بازار‌ها نیز نشان می‌دهد که طلا، در سرتیتر اخبار هفته پیش جهان قرار داشت و خرید شدید این فلز گرانبها از سوی بانک‌های مرکزی مطرح دنیا و به ویژه منطقه، و احتیاط در میان سرمایه‌گذارانی که منتظر اعلام شاخص‌های کلیدی اقتصادی هستند، علت افزایش قیمت طلا تا نزدیکی حدنصاب بی‌سابقه بهای پیشین این فلز قیمتی بود.

گفتنی است؛ در کنار خرید سنتی طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن، عواملی مانند رشد تقاضا نیز در افزایش قیمت این فلز گرانبها نقش داشته است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده