تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۳۷۸۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات فولاد چین در اوج ۷ سال اخیر

‌می‌متالز - صادرات فولاد چین سال ۲۰۲۴ را همچون سال قبل صعودی سپری کرده و آخرین آمار نشان می‌دهد در ماه مارس به اوج ۷ سال اخیر رسیده ۹.۸۹ میلیون تن ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، بالاترین آمار نزدیک به این رقم مربوط به جولای ۲۰۱۶ و ۱۰.۳ میلیون تن بوده است. میزان صادرات فولاد ماه مارس نسبت به فوریه سال جاری ۳۹ درصد رشد داشته و در مقایسه با مارس ۲۰۲۳ نیز ۲۵ درصد بالا رفته است.

همچنین قابل ذکر است بین ژانویه تا مارس سال جاری میلادی صادرات فولاد چین به حدود ۲۶ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است. از جمله علل رشد صادرات فولاد چین در ماه مارس می‌توان به رکود تقاضای داخلی، تولید بالای فولاد خام، افت قیمت‌ها در بازار داخلی و رکود ناشی از تعطیلات سال نو چین اشاره نمود.

قیمت‌های بازار داخلی چین از اوایل آوریل صعودی شده، اما این را می‌توان به فشار ناشی از هزینه تامین مواد اولیه نسبت داد. چین شاهد بهبود شرایط جوی در این زمان از سال است که به طور سنتی به نفع فعالیت‌های ساختمانی است. با این حال، در یک سناریوی بدبینانه، کمبود بودجه و تاخیر در پروژه‌های بزرگ تقاضای کلی را کاهش می‌دهد که احتمالاً منجر به کاهش مصرف فولاد حتی در فصل اوج ساخت‌وساز چین خواهد شد. با در نظر گرفتن این عوامل، صادرات در آینده نزدیک همچنان صعودی باقی خواهد ماند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده