تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۳۸۵۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد

‌می‌متالز - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، گفت: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد، همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است، به طوری که امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد، تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این راستا می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعداد‌های سیستان و بلوچستان کمک کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، افزود: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

شریفی با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، تاکید کرد: ریش سفیدان و مسوولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم‌گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیشکسوتان و ریش سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چند برابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند به طوری که پروژه‌های بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.

شریفی عنوان کرد: عوامل و تفکرات شیطانی استکبار با رقم زدن حوادث راسک و چابهار، نقشه داشتند مانند سال ۸۴ و جنایت تاسوکی، سیستان و بلوچستان را دچار ناامنی کنند و تمرکز مدیریتی و اجتماعی استان را بر هم زدند تا برنامه‌ها و مصوبات عقب‌مانده اجرا نشود، اما با هوشیاری مردم و مسوولان دیگر قرار نیست که ما درگیر این مسائل حاشیه‌ای شویم در این راستا شعار همه مردم استان باید این باشد که سیستان و بلوچستان را باهم می‌سازیم.

وی با اشاره به محروم نبودن سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما در ذهن و فکر بعضی از مسوولان محروم هستیم، ما در روی زمین، استعداد‌ها و نخبگانمان محروم نیستیم و باید استان را خودمان با کمک، تحمل و مهربانی هم مدیریت کنیم و این شدنی و دست یافتنی است.

شریفی تاکید کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های ویژه این رویداد، نگاه آینده پژوهی است و این امر باید تقویت شود و تمام آنچه را که به عنوان استعداد شناسایی کرده‌ایم رصد کنیم.

وی افزود: در بحث استعدادیابی و سرمایه‌سازی مشکلی نداریم، اما در بحث سرمایه‌داری و حفظ سرمایه نیروی انسانی مقداری ضعف داریم و باید تدبیر کنیم و اجازه ندهیم نخبگان هدر بروند و از نخبگان به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: ما به اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی افزود: معدل سیستان و بلوچستان معدلی رو به رشد و تیم استان تیم مقتدری است و ابقای مدیران بسته به رضایت مردم است و ما مدیران را بر اساس نظر مردم ارزیابی می‌کنیم.

شریفی با بیان اینکه یک پروژه تمام شده بهتر از ۱۰ پروژه نیمه‌تمام است، تاکید کرد: مسوولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب‌ماندگی‌ها را باید جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده