تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۳۹۶۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ادغام‌های بزرگ معدنی

‌می‌متالز - شرکت بزرگ معدنی BHP Group Ltd پیشنهاد کرده است که Anglo American Plc را خریداری کند. این ادغام طی قراردادی صورت می‌گیرد که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس جهان را ایجاد می‌کند و پایانی برای یکی از مشهورترین نام‌ها در معدن خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، آنگلو ۱۰۷ ساله مدت‌هاست که به عنوان یک نامزد تصاحب در نظر گرفته می‌شود. ترکیبی از کاهش قیمت کالا‌ها برای فلزات و الماس‌های گروه پلاتین و شکست‌های عملیاتی در معادن کلیدی، آن را به ویژه آسیب‌پذیر کرد.

تصاحب Anglo نشان دهنده بازگشت به معاملات در مقیاس بزرگ برای BHP و مدیر اجرایی مایک هنری است که قبلاً شرکت را با خروج از نفت و گاز متحول کرده است.

آنگلو چندین تجارت دارد، از الماس گرفته تا پلاتین، اما کار اصلی BHP مس است. با دارایی‌های مس آنگلو در آمریکای جنوبی، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی معدن را به BHP می‌دهد. مس کلید انتقال انرژی و دستیابی به اهداف انتشار کربن صفر خالص است. بر اساس مطالعه‌ای که توسط S&P Global انجام شده است، تقاضای سالانه احتمالاً تا سال ۲۰۳۵ دو برابر خواهد شد و به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

چشم‌انداز کمبود مس منجر به موجی از ادغام‌ها و تملک‌ها شده است. شرک بزرگ معدنی شماره ۲ Rio Tinto نیز در تولید مس سرمایه‌گذاری کرده است، در حالی که گلنکور سال گذشته پیشنهاد ناموفقی را برای Teck Resources Ltd؛ که یک تجارت ارزنده مس دارد، ارائه کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده