تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۳۹۹۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

اجلاس سران فولاد سبز خاورمیانه و شمال آفریقا در دبی برگزار می‌شود

‌می‌متالز - در حالی که پیش‌بینی می‌شود بازار فولاد سبز منطقه MENA بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ سالانه ۳۸ درصد رشد کند، اجلاس سران فولاد سبز خاورمیانه و شمال آفریقا امسال در دبی برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اجلاس سران فولاد سبز خاورمیانه و شمال آفریقا، در ۱۱ تا ۱۲ سپتامبر (۲۱-۲۲ شهریور ۱۴۰۳) در دبی برگزار می‌شود.

به گزارش استیل رادار، در حالی اجلاس سران فولاد سبز خاورمیانه و شمال آفریقا ۱۱ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد که این اجلاس در واقع رویدادی است که در آن متخصصان صنعت آهن و فولاد و سایر ذی‌نفعان گرد هم می‌آیند تا در مورد پیشرفت و جهت توسعه فولاد سبز در منطقه MENA صحبت کنند. این اجلاس همچنین آخرین پیشرفت‌ها در کاهش انتشار کربن در بخش فولاد را به نمایش خواهد گذاشت.

استیل رادار: تحلیلگران معتقدند بازار فولاد سبز در این منطقه احتمالاً رشد قابل توجهی را با پیش بینی نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) تقریباً ۳۸ درصد بین سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ تجربه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، صنعت فولاد برای جامعه صنعتی مدرن بسیار مهم است، زیرا از بخش‌های مختلفی مانند ساخت و ساز، زیرساخت، هوا فضا، خودرو و ماشین آلات پشتیبانی می‌کند. با این حال، این صنعت همچنین یکی از انرژی برترین صنایع در سطح جهان است که در حدود ۲۵ درصد از انتشار دی اکسید کربن از تولید نقش دارد. از آنجایی که تغییرات آب و هوایی به موضوعی مبرم‌تر تبدیل می‌شود و بسیاری از مناطق کاهش انتشار کربن را در اولویت قرار می‌دهند، نیاز فزاینده‌ای برای صنعت فولاد برای دستخوش تغییرات سبز برای کاهش اثرات زیست محیطی آن وجود دارد.

منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) به عنوان یک مکان امیدوارکننده برای تولید فولاد سازگار با محیط زیست، که به عنوان فولاد سبز نیز شناخته می‌شود، دیده می‌شود. به نحوی که تحلیلگران معتقدند بازار فولاد سبز در این منطقه احتمالاً رشد قابل توجهی را با پیش بینی نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) تقریباً ۳۸ درصد بین سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ تجربه خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده