تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۴۰۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار طلای جهانی به کما رفت

‌می‌متالز - قیمت طلا امروز پنج‌شنبه (۹ مه) ثابت بود، زیرا سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر روی داده‌های اقتصادی ایالات متحده معطوف کردند که می‌تواند بینش بیشتری در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۳۰۷ دلار و ۹۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۱۵ دلار رسید.

داده‌های هفتگی بیکاری در ایالات‌ متحده امروز و شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان در روز جمعه ارائه می‌شود. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده قرار است هفته آینده منتشر شود.

با توجه به ابزار FedWatch CME، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۶ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

بانک مرکزی انگلیس احتمالاً با کاهش تورم به اولین کاهش نرخ بهره خود در چهار سال اخیر نزدیک‌تر می‌شود، اما احتمالاً در مورد سیگنال دادن به حرکت قریب‌الوقوع محتاط خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۷.۲۹ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۷۵.۷۵ دلار و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۵۴.۲۳ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده