تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۹:۴۴
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۰۵۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با امید فدرال‌ رزرو برای کاهش نرخ بهره

قیمت طلای جهانی صعود کرد

‌می‌متالز - قیمت طلا امروز دوشنبه (۱۳ مه) افزایش یافت، زیرا ارقام ضعیف اشتغال ایالات‌ متحده باعث افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو شد.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۶۱ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین حد بیش از دو هفته اخیر رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه می‌کنند، بیش از حد انتظار افزایش یافته است و شواهد بیشتری نشان می‌دهد که بازار کار به طور پیوسته در حال تعدیل شدن است. بازار‌های مالی انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا روند تسهیلی خود را در ماه سپتامبر آغاز کند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر مشتاقانه منتظر اطلاعات شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌ متحده و شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند که در این هفته منتشر می‌شود و هر دو می‌توانند به طور قابل‌ توجهی بر قیمت طلا و نقره تأثیر بگذارند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه آوریل برای سومین ماه متوالی افزایش یافت، در حالی که قیمت‌های تولیدکننده کاهش یافتند که نشان‌دهنده بهبود تقاضای داخلی است، زیرا پکن در تلاش برای تقویت اقتصادی، چالش‌ها را دنبال می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۹۱.۵۳ دلار آمریکا رسید و پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۷۱.۷۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!