تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۴۰۴۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

مدرسان در فولاد مبارکه به نماد کار و فرهنگ تبدیل شده‌اند

‌می‌متالز - معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه گفت: معلم اساساً نگاه‌ساز است و نگاه خود را به جریان تبدیل می‌کند و مدرسان در فولاد مبارکه به نماد کار و فرهنگ تبدیل شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه در آئین بزرگداشت مقام معلم و قدردانی از مدرسان، تسهیل‌گران و ذی‌نفعان همکار آموزش در این شرکت گفت: مدرسان در فولاد مبارکه به نماد کار و فرهنگ تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه همه‌ساله برای تحقق و دست‌یابی به برنامه تولید، یک شعار محوری مطرح می‌کند و امسال شعار «پایداری و نوآوری در تولید و توسعه، سرآمدی در فرهنگ» را انتخاب کرده است. بدیهی است حرکت در چنین مسیری نیازمند وجود تبیین‌گرانی است که دانش فراگیران حوزه آموزش این شرکت را تقویت کنند.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ شرکت فولاد مبارکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش ۸۰۰ هزار نفرساعت در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف را محقق کرد، گفت: تحقق چنین فرایندی نیازمند حضور اساتید خبره و فرهیخته‌ای است که برخی از آنان از درون سازمان و برخی دیگر از بیرون سازمان و از میان اساتید مطرح استانی و ملی انتخاب شدند.

کاظمی تصریح کرد: امروز خرسندیم که از زحمات ۱۱۰۰ استاد برتر حوزه آموزش شرکت فولاد مبارکه تجلیل کنیم، زیرا این عزیزان عامل تحقق ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه‌های تخصصی، عمومی و مهارتی در فولاد مبارکه هستند.

ارتقای سطح کیفی آموزش در فولاد مبارکه سبب شده تا شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه ملی باشیم

بنابر اظهارات معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه، امروز متخصصان این شرکت به برکت آموزش‌های مختلفی که در این مجموعه عظیم صنعتی صورت گرفته، موفق به فعال‌سازی چندین شرکت فولادسازی در کشور و در گروه فولاد مبارکه شدند. علاوه‌بر این، ایجاد تنوع در تولید گرید‌های جدید و محصولات ویژه و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر در کنار ثبت رکورد‌های پی‌درپی تولید کمّی و کیفی به برکت برگزاری همین کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در فولاد مبارکه محقق شده است.

وی گفت: مدرسان علاوه‌بر آموزش ضمن خدمت، در حین اجرا، مشکلات و موانع کار را نیز رفع می‌کنند، زیرا به نیاز‌های این مجموعه عظیم صنعتی اشراف کامل دارند. نیاز امروز صنعت ما، نوآوری از جنس پایداری است و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در فولاد مبارکه این امر را محقق ساخته است.

معلم اساساً نگاه‌ساز است و نگاه خود را به جریان تبدیل می‌کند

کاظمی خاطرنشان کرد: معلم اساساً نگاه‌ساز است و نگاه خود را به جریان تبدیل می‌کند. انتظار ما از مدرسان در فولاد مبارکه ارائه محتوای از پیش تهیه‌شده در قالب طرح‌درس است و در کنار آن، فعالیت عمیق دیگری تحت عنوان پیوست‌های آموزشی لازم و ضروری است؛ چراکه این امر علاوه بر ایجاد پایداری و نوآوری در آموزش، موجب سرآمدی در فرهنگ نیز می‌شود. ما نمی‌توانیم معلم را با همه هنر معلمی، از پیوست‌های تدریس جدا بدانیم. اگر نگاه مدیریت ارشد فولاد مبارکه سرآمدی در فرهنگ است، در بُعد دوم، این سرآمدی فرهنگ توسط باید نماد سازمان صورت گیرد. امروز ما از مقام معلم سپاس‌گزاری می‌کنیم، زیرا معلم چندین پله بالاتر، بر پله فرانیاز‌ها ایستاده و اعطاکننده تمامی ارزش‌ها ازجمله اخلاق و فرهنگ است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مدرسان فولاد مبارکه، مثل همه حوزه‌های اجرایی این شرکت که پایداری و نوآوری در تولید و توسعه را رقم زده‌اند، باید پیوست‌های تدریس در قالب سرآمدی در فرهنگ را محقق کنند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده