تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۴۰۵۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش صادرات فولاد الکتریک چین از سال ۲۰۲۱ تاکنون/ هند در صدر فهرست خریداران

‌می‌متالز - برقی‌سازی صنعت حمل‌ونقل در جهان تقاضا را برای فولاد الکتریک چین افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فست مارکتز، کربن‌زدایی از صنایع جهان تقاضا را برای فولاد الکتریک تولیدشده در چین بالا برده و در سال‌های اخیر صادرات این محصول فولادی از این کشور رشد داشته است، جریانی که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز تداوم داشته باشد؛ فولاد الکتریکی نوعی آلیاژ آهن با ویژگی‌های خاص مغناطیسی است.

رشد تقاضا برای این محصولات در پی توسعه ابزار حمل‌ونقل برقی اتفاق افتاده است.

صادرات فولاد الکتریک از چین در سال ۲۰۲۱ میلادی شدت گرفت و در این سال ۸۶۰ هزار و ۹۵۹ تن از این محصول از بنادر این کشور صادر شد.

در سال ۲۰۲۲ میلادی صادرات این محصول از چین نسبت به سال ۲۰۲۱، ۴۹ درصد افزایش یافت، اما در سال ۲۰۲۳ نسبت به ۲۰۲۲، افت چهار درصدی را تجربه کرد.

حجم صادرات فولاد الکتریک چین در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی ۳۵۶ هزار و ۷۲۶ تن بود و این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۳۰ درصد رشد داشت.

هند، ترکیه، مکزیک، ایتالیا و امریکا اصلی‌ترین خریداران فولاد الکتریک چین را تشکیل می‌دهند و ۵۷ درصد از کل صادرات فولاد الکتریک از مبدا چین به مقصد این کشور‌ها می‌رود.

در میان این کشور‌ها هند بزرگ‌ترین خریدار فولاد الکتریک چین است؛ این کشور در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی ۵۸ هزار و ۸۹۶ تن از این محصول را از چین وارد کرد، این حجم برابر با ۱۷ درصد از کل صادرات فولاد الکتریک چین در فصل نخست سال ۲۰۲۴ بوده است.

نمودار زیر مبتنی بر داده‌های اداره کل گمرک چین ترسیم شده و میزان صادرات فولاد الکتریک چین را از سال ۲۰۱۹ میلادی تا ۲۰۲۳ میلادی (از چپ به راست) در واحد تن نشان می‌دهد.

افزایش صادرات فولاد الکتریک چین از سال ۲۰۲۱ تاکنون/ هند در صدر فهرست خریداران

منبع: چیلان

عناوین برگزیده