تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۴۰۷۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در همایش کرمان آیدکس عنوان شد

تاکید معاون وزیر صمت بر توسعه زنجیره ارزش معادن استان کرمان

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: می‌توان زمینه‌های توسعه اقتصادی را با زنجیره‌های ارزش در زیر مجموعه‌های معادن بزرگ استان کرمان فراهم کنیم.

به گزارش می‌متالز، فرشاد مقیمی ۲۴ اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» اظهار کرد: توسعه بدون حل مساله امکانپذیر نیست و شناسایی و حل مساله نیازمند توسعه منابع انسانی است و تمام شرکت‌های موفق که فعالیت‌های پیچیده و چندگانه دارند، توجه ویژه‌ای به منابع انسانی شان دارند.

وی افزود: هیچ خلاقیتی در شرایط آسایش اتفاق نیفتاده و اصولا خلاقیت‌ها در محدودیت‌ها بوده و محدودیت‌های امروز ما موجب شده به عنوان فرصت از دل آن توانمندی‌های زیادی به دست آوریم گرچه مشکلات زیادی تحمل کردیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه گفت: کرمان استانی است که توانممندی‌های زیادی در حوزه صنعت و معدن دارد و باید به زنجیره‌های تولید و ارزش بعد از این صنایع معدنی توجه شود.

وی با اشاره به توسعه‌های اتفاق افتاده و زنجیره‌های شکل گرفته در استان کرمان اظهار کرد: می‌توان زمینه‌های توسعه اقتصادی را با زنجیره‌های ارزش در زیر مجموعه‌های معادن بزرگ در استان فراهم کنیم.

مقیمی بیان کرد: الگو‌های خوشه‌سازی را در سازمان صنایع کوچک داریم و این حوزه یکی از نکات قابل توجه در استان کرمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد