تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۴۰۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیته انتصابات مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر مطرح کرد؛

تلاش کمیته انتصابات غدیر در جهت انتخاب افراد کارآمد و ارزش‌آفرین برای سهامدار

‌می‌متالز - به مناسبت معارفه مدیرعامل جدید هلدینگ پارسیان با محمدابراهیم آقابابائی، رئیس کمیته انتصابات مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر مصاحبه‌ای ترتیب داده و ایشان در این خصوص توضیحاتی را تشریح نمودند.

به گزارش می‌متالز، محمدابراهیم آقابابائی، رئیس کمیته انتصابات مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر، درخصوص تغییرات رخ داده در این مجموعه و همچنین هدف از تشکیل کمیته انتصابات و اقدامات صورت پذیرفته در آن بیان کرد: کمیته انتصابات در راستای بحث حاکمیت شرکتی شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: تمام داوطلبان برای انتصاب یک سمت، توسط مدیرعامل معرفی شده و کمیته نیز به صورت مستقل، نظر خود را بازگو می‎‌نماید.

آقابابائی اشاره کرد: کمیته انتصابات، ملاک‌های متعددی را برای بررسی تأیید صلاحیت در نظر دارد و اگر صلاحیت کافی یک فرد را بر اساس موارد تعیین شده تشخیص ندهد، صراحتا با آن موافقت ننموده و درخواست معرفی نیروی جایگزین را اعلام می‌کند.

وی در معرفی اشخاص حقوقی کمیته انتصابات، شرح داد: معاون امور مجامع و شرکت‌های غدیر، یک فرد خبره بیرونی، نماینده حفاظت غدیر و دبیر هیأت مدیره در کمیته حضور دارند. 

رئیس کمیته انتصابات غدیر درخصوص میزان ورود کمیته، در انتصاب افراد عنوان کرد: هلدینگ غدیر، یک هلدینگ چند رشته‌ای است که ذیل آن نیز هفت هلدینگ وجود دارد. ضروری است تمام انتصابات اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل هلدینگ‌های زیرمجموعه و شرکت‌های تابعه و وابسته، که درآمد عملیاتی‌شان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان باشد، پس از تایید در ارکان تعریف شده در شرکت‎ها به تأیید کمیته انتصابات و در نهایت هیات مدیره غدیر نیز برسند.

آقابابائی درخصوص فرآیند کمیته انتصابات گفت: پس از بررسی‌های اولیه، اخذ صلاحیت‌ها و تأییدیه‌های لازم و استعلامات مراجع نظارتی که پیش از ورود به کمیته انتصابات نسبت به آنها اقدام می‌شود، کمیته به محض رسیدن تعداد افراد به ۳ یا ۴ نفر، تشکیل خواهد شد تا افراد در صف باقی نمانند. 

وی با تأکید بر برگزاری جلسات به صورت مرتب و جلوگیری از اتلاف زمان افزود: از مدیران عامل و اعضای موظف هیأت مدیره پیشنهادی، برنامه مکتوب درخواست می‌شود و متناسب با دامنه فعالیت هلدینگ یا شرکت، ممکن است یک جلسه به یک یا دو فرد اختصاص داده شود.

نایب رئیس هیات مدیره گروه غدیر ادامه داد: در جهت مطالبه‌گری‌های آتی هیأت مدیره غدیر از افراد منتصب، راستی‌آزمایی امکان تحقق برنامه و پیگیری اجرای برنامه‌های مطرح شده در آینده، معاون امور مجامع و شرکت‏های گروه غدیر نیز در کمیته حضور دارد.

وی یادآور شد: ارزیابی‌های عملکرد سه ماهه نیز توسط معاونت مربوطه صورت پذیرفته و نتایج آن به هیأت مدیره گزارش خواهد شد. حساسیت در این مساله به‌صورت خاص برای مدیران عامل بیشتر است و ارزیابی‌های دوره‌ای و عملکردی به‌طور مرتب انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: تحول بزرگی در کمیته حسابرسی داخلی غدیر نیز ایجاد شده است؛ به این منظور علاوه برانجام حسابرسی مالی، حسابرسی فرآیند‌های عملیاتی مورد توجه ویژه قرار گرفته و ارزیابی موردی و دوره‌ای واحد‌های حسابرسی داخلی در این کمیته انجام می‌شود. 

رئیس کمیته انتصابات غدیر با اشاره به تهیه منشور حسابرسی داخلی و ابلاغ آن به تمام هلدینگ‌ها، مطرح کرد: در قالب این منشور، فعالیت کمیته‌های حسابرسی ارتقا یافته و مجموعه غدیر از این جهت می‌تواند برای ارزیابی‌های پسینی اطمینان حاصل نماید.

وی اضافه کرد: از اتفاقات مثبتی که در این دوره رخ داد می‌توان به مصوبه هیأت مدیره اشاره نود که در آن این اختیار داده شد که اعضای هیات مدیره‏ای که به پایان دوره خود می‌رسند، مدت زمان خدمت ایشان تمدید شود. به‌صورت خاص در بعضی از هلدینگ‌ها اگر موردی نیاز به تغییر داشته باشد، تلاش خواهد شد که از داخل مجموعه، مدیران شایسته انتخاب، ارزیابی و برای سمت‌های بالاتر داوطلب شوند.

آقابابائی ادامه داد: تعداد مدیران تغییر یافته در دوره مدیریت آقای عبوری بسیار محدود بوده و به‌طور عمده، مدیران کارآمد قبلی در مجموعه حفظ شدا‌ند. برخی از مدیران به‌صورت موردی برای ارتقای هماهنگی و کارآمدی بالاتر جایگزین شده‌اند و محتمل است در آینده نیز تحولات محدودی ایجاد شود.

رئیس کمیته انتصابات غدیر در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کمیته انتصابات بر آن بوده تا افراد کارآمد، شایسته و ارزش‌آفرین برای سهامداران و مجموعه، در کمیته تایید شوند. این کمیته همواره سعی نموده عملکرد خود را مبنی بر کارآمدی و شایسته‌گزینی قرار دهد و انتخاب مدیرعامل جدید هلدینگ پارسیان نیز در همین چارچوب صورت پذیرفته شده است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده