تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۴۰۷۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

برنامه فیلیپین برای توسعه معادن نیکل

‌می‌متالز - در روز جمعه دهم ماه می‌ دولت فیلیپین اعلام کرد که قصد دارد با افزودن سه کارخانه فرآوری دیگر، صنعت پایین‌دستی برای منابع فلز نیکل خود را توسعه دهد.

به گزارش می‌متالز، در روز جمعه دهم ماه می‌ دولت فیلیپین اعلام کرد که قصد دارد با افزودن سه کارخانه فرآوری دیگر، صنعت پایین‌دستی برای منابع فلز نیکل خود را توسعه دهد. اعلام تمایل کشورهایی، چون چین و ایالات متحده به بخش معدنی این کشور انگیزه اصلی برای پیروی از راهبرد همسایه‌ی خود اندونزی حکایت دارد که پس از ممنوعیت صادرات بدون فرآوری در سال ۲۰۲۰، سرمایه‌گذاری‌های اصلی را برای کارخانه‌های فرآوری سنگ معدنی نیکل خود جذب کرد.

وزیر محیط‌ زیست ماریا آنتونیا یولو-لویزاگا، که نهاد او نظارت بر معادن را برعهده دارد، گفت که فیلیپین باید ظرفیت خود را برای فرآوری نیکل، یک جز کلیدی در تولید باتری‌های خودرو‌های برقی، افزایش دهد. استرالیا، بریتانیا، کانادا و کشور‌های اتحادیه اروپا نیز علاقه خود را به فیلیپین نشان داده‌اند. لویزاگا در همین جلسه افزود که هدف این کشور برآنست تا بخشی از زنجیره مواد با ارزش افزوده باشد، نه فقط زنجیره تأمین. وی همچنین افزود: ما می‌خواهیم محیطی را ترویج دهیم که سرمایه‌گذاری در فرآوری را تشویق کند، با اطمینان از اینکه ما قادر به تسهیل اکتشاف و استخراج به روش مسئولانه هستیم.

سفرینو رودلفو، معاون تجارت نیز گفت که فیلیپین قصد دارد با افزودن سه کارخانه فرآوری دیگر، ظرفیت خود را افزایش دهد و ارزش افزوده به تولید نیکل خود ببخشد. با این حال، او جزئیاتی بیش از این را اعلام نکرد. این کشور در حال حاضر دو کارخانه فرآوری نیکل دارد که هر دو متعلق به تولیدکننده سنگ معدنی، شرکت نیکل آسیا است. آخرین آمار‌های دولت نشان می‌دهد که فیلیپین، با تولید ۳۵.۱۴ میلیون تن در سال گذشته بعنوان یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان سنگ معدنی نیکل چین قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد