تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۵۰
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۲۱۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سرمایه‌گذاری روسیه در بحرین

نوریلسک روسیه، پالایشگاه فلزات گروه پلاتین احداث می‌کند

‌می‌متالز - شرکت بزرگ فلزات روسی نوریلسک نیکل (نورنیکل) در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک پالایشگاه فلزات گروه پلاتین (PGMs) در بحرین است.

به گزارش می‌متالز، نوریلسک، بزرگ‌ترین تولیدکننده پالادیوم در جهان و تولیدکننده اصلی پلاتین است که به ترتیب ۴۱‌درصد و ۱۲‌درصد از تولید معدن جهانی را تشکیل می‌دهد. هر دو فلز عمدتا در اگزوز خودرو برای خنثی کردن انتشار مضر موتور استفاده می‌شوند و پلاتین نیز در جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس گزارشی از کیتکونیوز، یک منبع آشنا با این موضوع، پنج‌شنبه هفته قبل به رویترز گفت که شرکت بزرگ فلزات روسی (نوریلسک) در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک پالایشگاه فلزات گروه پلاتین (PGMs) در بحرین است. این منبع چارچوب زمانی پروژه یا ظرفیت تولید پالایشگاه را ارائه نکرده است.

پادشاه بحرین (حمد بن عیسی آل‌خلیفه) روز پنج‌شنبه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) در کرملین گفتگو کرد. الکساندر نوواک (معاون نخست‌وزیر روسیه) در اظهاراتی به تلویزیون دولتی پس از مذاکرات گفت که نورنیکل قصد دارد یک کارخانه تولید پلاتین در بحرین بسازد. نوواک به جزئیات بیشتری اشاره نکرد. شرکت نورنیکل نیز از نظر دادن در مورد این موضوع امتناع کرده است. نوریلسک از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به طور مستقیم هدف تحریم‌های غربی علیه مسکو قرار نگرفته است؛ اما برخی از پالایشگاه‌های فلزات گرانبهای روسیه که معمولا پالایشگاه‌های فلزات گروه پلاتین را نیز اداره می‌کنند، هدف قرار گرفته اند. برای مثال، بریتانیا در ماه نوامبر تحریم‌هایی را علیه بزرگ‌ترین پالایشگاه دولتی روسیه (Krastsvetmet) اعمال کرد y، زیرا لندن صنعت طلای روسیه را هدف قرار داده بود. تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو در دوسال گذشته به تدارکات نورنیکل، جریان‌های تجاری معمول، انتقال پول و خرید تجهیزات وارداتی آسیب رسانده است. این شرکت که همچنین نیکل و مس تولید می‌کند، استراتژی تولید و فروش خود را دوباره تغییر داده است و به دنبال راه‌هایی برای کاهش آسیب است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده