تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۱۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسین پیرموذن در نشست شورای گفت‌وگوی استان اردبیل

بخش خصوصی، پای‌کار جهش تولید با مشارکت مردم است

‌می‌متالز - حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران با تأکید بر همراهی بخش خصوصی برای تحقق شعار سال، توجه و تلاش بازیگران ملی و استانی اقتصاد بر زمینه‌سازی جهش تولید را ضروری عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در رابطه با اقدامات لازم برای تحقق شعار سال، گفت: بخش خصوصی برای جهش تولید با مشارکت مردم پای‌کار بوده و کارگروه ویژه این موضوع نیز تشکیل شده است.

حسین پیرموذن در صد و بیست و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل، افزود: برای تحقق شعار سال، در سطح ملی جلسات مشورتی با بخش خصوصی به‌صورت مستمر انجام می‌شود و در سطح استانی نیز تشکیل کمیته جهش تولید و راه‌اندازی جلسات مشورتی با مدیران سازمان و بخش خصوصی ضروری است.

نایب‌رئیس اتاق اردبیل با اشاره به پیگیری مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: شورای گفت‌وگوی استان اردبیل ۹ مورد از قوانین مخل کسب‌وکار را شناسایی کرده که در هیات مقررات زدایی مطرح شد و هر ۹ مولفه، مورد تأیید قرار گرفت که نشان‌دهنده توجه دقیق و بررسی جدی مسائل و مشکلات بخش خصوصی و تولید توسط اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان است.

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران بود که پاویون استان اردبیل توانست با ارائه و معرفی موفق ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بیشترین مشارکت و همکاری را اخذ و در بین استان‌ها جایگاه برتر را کسب کند.

نایب‌رئیس اتاق ایران، اظهار کرد: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمند‌های صادراتی ایران با حضور ۲۵ کشور برگزار شد و پاویون استان اردبیل در این نمایشگاه توانست با ارائه موفق و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و جذب بالاترین حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی و بیشترین مشارکت و قول همکاری رتبه برتر این نمایشگاه را به خود اختصاص دهد.

بخش خصوصی، پای‌کار جهش تولید با مشارکت مردم است

ضرورت ورود جدی بانک‌ها به تأمین منابع مالی طرح‌های پیشران

استاندار اردبیل گفت: جهش تولید با افزایش و رشد تولید معنا پیدا می‌شود و نقش بانک‌ها در رونق تولید با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه اهمیت ویژه‌ای دارد.

حامد عاملی در نشست شورای گفت‌وگوی اردبیل، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ازجمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، سازمان صمت و... طرح‌ها و برنامه‌های مناسبی در خصوص تحقق شعار سال و جهش تولید ارائه کرده‌اند، اما تحقق این امر بر عهده یک مجموعه نبوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به پشتیبانی و ارائه خدمات موردنیاز برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها و تحقق شعار سال هستند.

وی با تأکید بر بررسی مشکلات اجرایی در تحقق پروژه‌های پیشران توسعه استان گفت: احصا مسائل و مشکلات در اجرای برنامه‌ها و همکاری همه دستگاه‌هایی اجرایی ضروری بوده و پیگیری این مسائل از سوی سازمان امور اقتصاد و دارایی به‌عنوان مجموعه دفتر سرمایه‌گذاری و معاونت اقتصادی استانداری لازم است.

استاندار اردبیل با اشاره به نقش بانک‌ها در تأمین منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری افزود: ورود جدی بانک به این موضوع و استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه از طریق اوراق می‌تواند کمک بزرگی به بخش خصوصی و تولید باشد.

عاملی با تقدیر از حضور مناسب و تلاش مؤثر برای معرفی ظرفیت‌های استان در نمایشگاه اکسپو گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و هویتی در سطح ملی دارد و ارائه و معرفی این ظرفیت‌ها در توسعه، ثروت سازی و پیشرفت استان نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه جهش تولید با رشد و افزایش معنا پیدا می‌کند ادامه داد: جهش تولید با تقویت مجموعه‌های تولیدی و حمایت برای ایجاد واحد‌های جدید به همراه برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر مردم در عرصه تولید محقق می‌شود و بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی در استان اعم از کشاورزی، صنعت در استان که نیاز به بهره‌وری دارند در استان مشخص است از سویی دیگر کسب‌وکار‌های خرد مطرح می‌شود که همکاری جهاد کشاورزی و صمت می‌تواند به هدفمندی و حصول نتیجه فعالیت‌های مردم کمک کرده و راهگشا باشد.

وی در پایان بر توجه ویژه به طرح‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بلوکه شده در بانک‌ها تأکید کرد.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد